خانه عمومی برای تاسیس شرکت هواپیمایی چقدر سرمایه لازم است؟

برای تاسیس شرکت هواپیمایی چقدر سرمایه لازم است؟

0
برای تاسیس شرکت هواپیمایی چقدر سرمایه لازم است؟

سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرده که 10 شرکت جدید هواپیمایی در شش ماه آینده فعالیت خود را شروع می کنند. سرمایه مورد نیاز برای تاسیس شرکت هواپیمایی در ایران 340 میلیارد تومان است.

علی عابد زاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری به خبرگزاری مهر گفته که حداقل سرمایه برای متقاضی ایرلاینی که همه نوع فعالیتی بخواهد داشته باشد، ۳۴۰ میلیارد تومان است.

بنابه گفته رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، پس از تأمین سرمایه نیز در گام بعدی متقاضی باید به دنبال اخذ گواهینامه های فنی باشد. همه این مراحل شفاف بوده و هر کس می خواهد ایرلاین جدید ایجاد کند، می تواند به سایت سازمان هواپیمایی مراجعه کند.

هم اکنون 19 شرکت هواپیمایی داخلی مجوز فعالیت دارند و 14 شرکت داخلی نیز فعالیت شان لغو شده است.

تور گرجستان

تور گرجستان ارزان ارائه شده توسط معتبرترین آژانس های مسافرتی ایران با بهترین امکانات در سایت لحظه آخر. در این صفحه می توانید جزئیات برگزاری تورهای گرجستان را به همراه قیمت، هتل های رزروی و مدت زمان اقامت مشاهده کنید و خریدی مطمئن را انجام دهید.

بنابر گزارش سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت های ایران ایر، ماهان، ایران ایر تور، آسمان، کیش ایر، سپهران، تفتان، سایر، نفت، معراج، کاسپین، زاگرس، ساها، قشم ایر، تابان، پویا، اترک، صافات، آتا از جمله شرکت های هواپیمایی داخلی هستند.

در سالهای گذشته مجوز تعدادی از شرکت های داخلی نظیر سپاهان، آبان، اروند ایر، ارم ایر، پاریز، بن ایر، صها (صنایع هوایی ایران)، سفیران، تهران ایر، پاسارگاد، ایلام ایر، اطلس ایر، آرام ایر لغو یا فعالیت شان متوقف شده است.

با وجود این سازمان هواپیمایی اعلام کرده که تا شش ماه آینده 10 شرکت هواپیمایی جدید فعالیت خود را شروع می کنند.

به گفته آقای عابدی، این شرکت ها در حال خرید هواپیما هستند و امیدواریم که در شش ماه آینده تعدادی از این شرکت های فعالیت خود را آغاز کنند.

سازمان هواپیمایی بعد از موافقت اصولی که به متقاضیان تاسیس شرکت های هواپیمایی می دهد، آنها شش ماه فرصت دارند تا فعالیت خود را شروع کنند اما این فرصت برای یک سال و نیم نیز قابل تمدید است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

خروج از نسخه موبایل