بررسی بهترین راه‌های خرید اعتباری در ایران

بهترین سایت های خرید اعتباری

در سال‌های اخیر، بسیاری از مردم از روش خرید اعتباری برای خرید لوازم ضروری زندگی و کالای دیجیتال استفاده می‌کنند. به‌علاوه، شرکت‌های مختلف هم روش‌های متنوعی برای خرید اعتباری کالا معرفی می‌کنند. اما بهترین‌ راه‌های خرید اعتباری چیست؟ در این مقاله می‌خواهیم به این سوال پاسخ دهیم و انواع روش‌های خرید اعتباری را معرفی کنیم.

بهترین راه‌های خرید اعتباری چیست؟

برای پاسخ به این سوال، باید انواع راه‌های خرید اعتباری را بررسی کنیم. به‌طور کلی، شرکت‌های مختلفی در این زمینه فعالیت می‌کنند. ازکی‌وام، دیجی‌کالا، دیجی‌پی، شرکت تامین اجتماعی، سازمان بازنشستگان کشوری و اسنپ‌پی از جمله این شرکت‌ها هستند. در ابتدا نحوه خرید اعتباری و شرایط آن در هر کدام این شرکت‌ها را بررسی می‌کنیم.

خرید اعتباری از ازکی‌وام

خرید اعتباری از ازکی‌وام، بدون ضامن و با چک است. در این روش، شما می‌توانید کالاهای متنوع را با اعتبار ازکی‌وام خریداری کنید. در واقع، خرید اعتباری با چک به شما اجازه می‌دهد که امکان خرید مجموعه زیادی از کالاها را داشته باشید. به‌علاوه، در ازکی‌وام، امکان خرید اعتباری خودرو، لپ‌تاپ، مانیتور، لوازم آشپزخانه و غیره هم وجود دارد. بنابراین، می‌توان گفت که از نظر تنوع خرید کالا، ازکی‌وام بهترین روش خرید اعتباری در ایران است.

نحوه خرید اعتباری از ازکی‌وام

برای اینکه بتوانید از سایت ازکی‌وام خرید کنید، باید با شماره تلفن همراه در این سایت ثبت‌نام کنید. نحوه خرید اعتباری از ازکی‌وام بسیار آسان است و ثبت‌نام در سایت در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود. در مرحله بعد، باید اطلاعات هویتی را تکمیل کنید و مدارک لازم را بارگذاری کنید. بعد از اعتبارسنجی و تایید مدارک، قرارداد خرید اعتباری برای شما ارسال می‌شود و پس از دریافت اعتبار می‌توانید کالاهای مورد نیازتان را تا سقف ۷۵ میلیون‌تومان و به صورت قسطی خریداری کنید. انواع کالاهای دیجیتال، خودرو، لوازم آشپزخانه، لوازم موسیقی، کتاب و لوازم برقی از جمله این محصولات هستند.

خرید اعتباری دیجیکالا

خرید اقساطی دیجیکالا از درگاه دیجی پی انجام می‌شود. دیجی پی یکی از زیرمجموعه‌های دیجی کالا است و برای ارائه خدمات خرید اعتباری کالا با بانک تجارت همکاری می‌کند. برای استفاده از اعتبار دیجی پی به ضامن احتیاج ندارید و می‌توانید مبلغ وام دیجی پی را خودتان مشخص کنید. شرایط خرید اعتباری دیجی پی با توجه به سقف اعتبار متفاوت است و معمولا به چک و سفته الکترونیک احتیاج دارد. با استفاده از اعتبار دیجی پی شما می‌توانید انواع گوشی موبایل، تبلت و کنسول بازی را خریداری کنید.

شرایط خرید اعتباری دیجی کالا

برای استفاده از خدمات خرید اعتباری دیجی پی باید سفته الکترونیک و چک صیادی داشته باشید. بعد از تکمیل فرایند ثبت‌نام، اعتبار به حساب شما افزوده می‌شود و ۱۸۰ روز فرصت دارید که از اعتبار خودتان استفاده کنید.

خرید اعتباری تامین اجتماعی

خرید اقساطی تامین اجتماعی برای مستمری بگیران سازمان اجتماعی است. شما می‌توانید به طور رایگان در سامانه خرید اقساطی مستمری بگیران ثبت‌نام کنید و از فروشگاه‌های طرف قرارداد با تامین اجتماعی خرید کنید. برای مشاهده فروشگاه‌ها باید به سایت سازمان تامین اجتماعی مراجعه کرده و نوع فروشگاه‌ و شهرتان را انتخاب کنید. در بعضی از موارد مثل خرید قسطی محصولات سوپرمارکتی، باید به فروشگاه مراجعه کنید.

بهترین راه های خرید اعتباری

خرید اعتباری بازنشستگان کشوری

خرید اعتباری بازنشستگان کشوری همانطور که از اسمش مشخص است برای بازنشسته‌ها و وظیفه‌بگیران کشوری است. اگر جزو این گروه هستید می‌توانید از تسهیلات اعتباری ۸ و ۱۵ میلیون تومانی برای خرید اعتباری کالا استفاده کنید. البته، مبلغ اعتبار با توجه به نوع کالا و فروشگاه متفاوت است. مثلا برای خرید اقساطی کالاهای سوپرمارکتی فقط ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به شما اعتبار داده می‌شود و با این اعتبار می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش خرید کنید. 

شرایط خرید اعتباری از صندوق بازنشستگان کشوری به این صورت است که شما به فروشگاه‌های طرف قرارداد مراجعه می‌کنید و کارت حقوقی خودتان را ارائه می‌کنید. فروشنده مشخصات کارت شما را ثبت می‌کند و مبلغ استفاده شده از اعتبار از حقوق ماهانه شما کم می‌شود.

خرید اعتباری اسنپ

برای استفاده از خرید اعتباری اسنپ باید در این اپلیکیشن عضو شوید و از خدمات مختلف آن استفاده کنید. بعد از استفاده منظم و ماهانه، اعتبار به حساب اسنپ پی شما اضافه می‌شود و می‌توانید از فروشگاه‌های همکار اسنپ خرید کنید. خرید اعتباری کالا از اسنپ به ضامن و چک احتیاج ندارد و شما باید در ۴ قسط هزینه کالاها را به صورت کامل پرداخت کنید. 

به بیان دیگر، در بین بهترین راه‌های خرید اعتباری در ایران، خرید اقساطی از اسنپ به مدارک کمتری احتیاج دارد، ولی تعداد اقساط محدود است و مبلغ اعتبار هم به صورت پلکانی افزایش پیدا می‌کند.

روش های خرید اعتباری

خرید اعتباری از قسطا

پلت‌فرم قسطا فعالیت خودش را از سال ۱۳۹۷ شروع کرده است و برای خرید اعتباری کالا به شما قسطا کارت می‌دهد. شما با استفاده از این کارت می‌توانید از فروشگاه‌های سراسر کشور به صورت حضوری و آنلاین خرید کنید. سایت قسطا با بانک آینده همکاری می‌کند، بنابراین برای شروع خرید اعتباری از قسطا باید در بانک آینده حساب داشته باشید.

نحوه خرید اعتباری از قسطا

برای دریافت تسهیلات قسطا باید با شماره تلفن همراه و کد ملی در سایت ثبت‌نام کنید. در این مرحله، اعتبارسنجی اولیه انجام می‌شود. بعد از اعتبارسنجی، باید در نرم‌افزار اختصاصی بانک آینده، امضای الکترونیکی خودتان را ثبت کنید و فایل سفته الکترونیک را بارگذاری کنید. 

مدارک لازم برای خرید اعتباری از قسطا با توجه به اعتبارسنجی مشخص می‌شود. بنابراین، با توجه به نتیجه اعتبارسنجی، باید سفته یا چک ارائه کنید. همچنین، یکی از شرایط خرید اعتباری از قسطا این است که چک برگشتی و قسط عقب‌مانده نداشته باشید. مردان هم برای خرید اعتباری از این پلت‌فرم باید کارت پایان خدمت یا معافیت ارائه کنند. 

سوالات متداول

بهترین راه خرید اعتباری چیست؟

بهترین روش خرید اقساطی، خرید اعتباری بدون ضامن و با چک است.

شرایط خرید اعتباری چیست؟

برای خرید اعتباری در ایران به سفته الکترونیک و چک احتیاج دارید. به‌علاوه نباید به سیستم بانکی کشور بدهکار باشید.

سقف خرید اعتباری از ازکی‌وام چقدر است؟

با استفاده از اعتبار ازکی‌وام می‌توانید تا سقف ۷۵ میلیون تومان خرید کنید.

شرایط خرید اعتباری اسنپ چیست؟

برای خرید اقساطی از اسنپ باید اپلیکیشن اسنپ را دانلود کنید و اقساط را در چهار قسط پرداخت کنید. 

مطلب قبلیPILATOP پیشگام در تولید و تامین انواع چوب
مطلب بعدیتور بازدید از نمایشگاه صنعت ساختمان مسکو

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید