اپل از جدیدترین نسل آیپد پرو رونمایی کرد

سرانجام روز سه شنبه ۲۰ آوریل (۳۱ فروردین)، رویداد مهم Spring Loaded اپل برگزار شد و این شرکت طبق سنت، مجموعه‌ای از محصولات جدید خود را معرفی کرد که جدیدترین پرچمدار آیپد‌های این شرکت یعنی Apple iPad Pro 2021 جزو آن‌ها بود.

اپل جدیدترین نسل آیپد پرو iPad Pro

درست طبق برنامه از پیش تعیین شده، اپل جدیدترین نسل آیپد پرو iPad Pro خود را در روز سه شنبه ۲۰ آوریل (۳۱ فروردین)، روانه بازار کرد. همانطور که ما در مورد MacBook Air و MacBook Pro جدید شاهد بودیم، تغییراتی که اپل در نسل جدید iPad Pro اعمال کرده، عمدتا از لحاظ داخلی است.

به گزارش وبسایت فناوری theverge، این دستگاه دارای پردازنده هشت هسته‌ای جدید M1 است، همان تراشه‌ای که MacBook Air، MacBook Pro و Mac Mini را تأمین می‌کند. اپل ادعا می‌کند که این «یک جهش بزرگ در عملکرد» نسبت به نسل قبلی است که از جمله عملکرد گرافیکی را بیش از ۱۵۰۰ برابر سریعتر کرده است. این تراشه همچنین ویژگی‌های جدیدی از جمله «نسل جدید موتور ۱۶ هسته‌ای Apple Neural» و پردازنده سیگنال تصویر پیشرفته را برای این آیپد به همراه آورده است. اپل همچنین می‌گوید در هنگام استفاده از این آیپد، شما می‌توانید حداکثر ۱۰ ساعت دوام باتری را از مدل‌های Wi-Fi و نه ساعت از مدل‌های Wi-Fi + Cellular انتظار داشته باشید.

اپل از جدیدترین آیپد پرو خود رونمایی کرد

iPad Pro جدید از Thunderbolt 3 و USB4 و همچنین از اتصال 5G و نسخه mmWave شبکه 5G پشتیبانی می‌کند. اپل می‌گوید این تبلت «گسترده‌ترین پوشش 5G در سراسر جهان» را ارائه می‌دهد که سرعت آن تا ۴ گیگابیت بر ثانیه است. این آیپد از eSIM پشتیبانی می‌کند، اما این شرکت به وجود یا عدم وجود تراشه مکان یاب U1 خود در این دستگاه اشاره نکرد.

اپل از جدیدترین آیپد پرو 2021 خود رونمایی کرد

یک دوربین بهبود یافته نیز در این دستگاه وجود دارد. اپل می‌گوید پردازنده سیگنال تصویر ISP و اسکنر LIDAR موجود در این آیپد، می‌تواند «جزئیات باورنکردنی» را در شرایط کم نور ثبت کند. به گزارش فرارو، در جلوی دستگاه یک سیستم دوربین TrueDepth وجود دارد که به کاربران اجازه می‌دهد قفل دستگاه را با تشخیص چهره باز کنند. این سیستم شامل یک دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی با میدان دید ۱۲۰ درجه است. دوربین به طور خودکار متحرک می‌شود تا شما را در حین تماس‌های ویدیویی با ویژگی جدیدی به نام Center Stage دنبال کند.

منبعفرارو
مطلب قبلیآمادگی آمریکا برای رفع برخی تحریم‌های ایران
مطلب بعدیدسته‌بندی مواد اولیه پلاستیک و کاربردهای آن‌ها

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید