خانه عمومی اخذ جاب آفر کانادا با تقویت مهارت و دانش در این حوزه ها

اخذ جاب آفر کانادا با تقویت مهارت و دانش در این حوزه ها

0

جاب آفر کانادا به پیشنهادات کاری گفته می‌شود که پس از تایید درخواست شما ازطرف کارفرمایان کانادایی برایتان ارسال می‌شوند تا درصورت قبولی در مصاحبه کاری و عقد قرارداد ازطریق آن بتوانید راحت‌تر ویزای تحصیلی یا شغلی کانادا را به‌دست بیاورید و به این کشور مهاجرت کنید. برای اخذ جاب آفر کانادا باید مهارت‌هایی داشته و به اصول خاصی مسلط باشید.

رزومه‌نویسی

یک رزومه قوی اولین اصل پیدا کردن جاب‌آفر خوب است؛ البته داشتن یک رزومه قوی دو جنبه مختلف دارد؛ ابتدا داشتن مهارت‌ها، تجارب و سوابق مناسب و مرتبط که در رزومه آورده می‌شوند و بعدی مهارت روزمه‌نویسی. شاید تعجب کنید؛ اما رزومه‌نویسی به مهارت نیاز دارد. شما باید به گرامر، لغات و دستورات نگارشی زبان مقصد مسلط باشید تا بتوانید متن روزمه یا CV‌ خود را بی‌کم‌وکاست بنویسید.

درضمن باید به اصول رزومه‌نویسی هم مسلط شوید تا رزومه‌ای بی‌کم‌وکاست داشته باشید. در این زمینه می‌توانید از نمونه رزومه‌های آماده هم کمک بگیرید.

نوشتن کاور لتر

کاور لتر (Cover Letter) یا معرفی‌نامه درکنار رزومه یکی از ملزومات پیدا کردن جاب آفر کانادا به‌شمار می‌آید. کاور لتر، نامه مختصر اما مفیدی است که در آن شرح دستاوردها و سوابق کاری خود را می‌نویسید و دلایل و انگیزه‌های خود را برای درخواست کار و مهاجرت به کانادا عنوان می‌کنید؛ بدین‌صورت به کارفرمای خود می‌فهمانید که با استخدام شما چه مزایایی نصیبش می‌شود و شرکت چقدر پیشرفت می‌کند.

تسلط بر نوشتن کاور لتر، شما را یک قدم به اخذ یک جاب آفر خوب نزدیک‌تر می‌کند.

زبان انگلیسی یا فرانسوی

زبان رسمی کشور کانادا انگلیسی و در برخی ایالات ازجمله کبک فرانسوی است. شما باید به‌خوبی به این زبان مسلط باشید، چون هم در نوشتن رزومه به‌کار می‌آید و هم در زمان مصاحبه کاری. ممکن است مسئولیت نوشتن رزومه خود را به فرد دیگری که به زبان مسلط است، بسپارید؛ اما بهتر است این نکته را به‌یاد داشته باشید که اگر خودتان تسلط کافی به زبان انگلیسی یا فرانسوی نداشته باشید، مهارت و تجربه و دانش زیاد شما در هنگام مصاحبه به‌چشم نمی‌آید، زیرا نمی‌توانید آن‌ها را به‌خوبی به مصاحبه‌کننده منتقل کنید.

تسلط به نرم‌افزارها

امروزه بسیاری از مشاغل و مهارت‌ها با تکنولوژی در ارتباط هستند و تسلط بر نرم‌افزارهای مرتبط باعث می‌شود که فرد بیشتر بر امور مسلط باشد. شما هم بهتر است به‌دنبال نرم‌افزارهایی باشید که به شغلتان مرتبط هستند و باعث پیشرفت شما در کار می‌شوند. این نرم‌افزارها را می‌توانید به‌صورت خودآموز یاد بگیرید یااینکه به کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی مرتبط بروید. بدین‌ترتیب می‌توانید تسلط خود بر نرم‌افزارها را در رزومه هم عنوان کنید.

مهارت‌های شغلی

درست است که داشتن دانش شغلی بسیار مهم است، اما همه‌چیز در علوم نظری خلاصه نمی‌شود و بخش عمده کار به عمل متکی است؛ بنابراین شما باید برروی مهارت‌های شغلی خود کار کنید و آن‌ها را توسعه دهید. مهارت‌ها بنا به هر شغلی با یکدیگر متفاوت هستند، اما به‌طور کلی برخی مهارت‌ها در اکثر مشاغل، عمومی هستند؛ مثل مهارت‌های رهبری، برقراری ارتباط، کار تیمی و… چنین مهارت‌هایی بیشتر در قالب تجربه به‌دست می‌آیند، بنابراین سعی کنید تا می‌توانید تجربه کارهای گروهی را کسب کنید.

ویزای جاب آفر کانادا

سرچینگ قوی

سرچینگ (Searching) یا همان جست‌وجو یکی از عوامل مهم در یافتن شغل است. شاید فکر کنید که سرچینگ کار ساده‌ای است و نیازی به مهارت ندارد؛ اما این کار، اصولی دارد که اگر به آن‌ها آشنا باشید، راحت‌تر می‌توانید به نتایج مناسب دست پیدا کنید. اصولی مثل انتخاب کلمات مناسب، انتخاب سایت‌های مناسب، توانایی تشخیص سایت‌های معتبر و همچنین مشاغل معتبر ازجمله مهارت‌هایی هستند که باعث می‌شوند بتوانید سریع‌تر به شغل موردنظرتان دست پیدا کنید؛ هرچند که می‌توانید این کار را به موسسات مهاجرتی یا بنگاه‌های کاریابی معتبر هم بسپارید.

مراجعه به سایت‌های کاریابی معتبر

موسسات مهاجرتی یا سایت‌های کاریابی معتبر ازجمله جاهایی هستند که با مراجعه به آن‌ها می‌توانید جاب آفر کانادا دریافت کنید. شما رزومه، کاور لتر و اطلاعات شخصی و سایر موارد مرتبط را دراختیار موسسه می‌گذارید و موسسه، رزومه، CV و کاور لتر قوی برای شما نوشته و باتوجه به تحصیلات، تجربیات و علایقتان برای شرکت‌های مناسب ارسال می‌کند تا جاب آفر کانادا سریع‌تر و راحت‌تر برای شما پیدا شود.

مهارت‌های کلامی

مهارت‌های کلامی هم جزو آن‌دسته از مهارت‌ها هستند که در مصاحبه پس از ارائه پیشنهاد کاری به‌کار می‌آیند. صدای رسا اما نه‌چندان بلند، لحن جدی اما درعین حال گرم، توانایی بالا و پایین بردن به‌موقع تن صدا، لحن صدای تاثیرگذار و متقاعدکننده و.. ازجمله اصولی هستند که شانس موفقیت شما را در مصاحبه‌های کاری بالا می‌برند. مهارت‌های کلامی را که به آن‌ها مهارت سخنوری هم می‌گویند، می‌توانید ازطریق مشاهده سخنرانی‌ها و مصاحبه‌ها، تمرین جلوی آینه و خواندن کتاب‌های مرتبط به‌دست بیاورید.

شناخت عناوین شغلی در بازار کانادا

در کانادا سیستمی به‌نام سیستم طبقه‌بندی ملی کانادا یا همان NOC وجود دارد که دسته‌های شغلی مختلف در آن جای داده شده و شرایط موردنیاز برای هرکدام از این مشاغل فهرست شده‌اند. شما به‌عنوان متقاضی کار در کانادا ابتدا باید با این دسته‌بندی‌ها، عناوین شغلی و همینطور شرایط کاری آشنا شوید تا بتوانید باتوجه به مدرک و رشته تحصیلی، راحت‌تر به‌دنبال کار متناسب با شرایط خودتان بگردید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

خروج از نسخه موبایل