۲۲ میلیون تن محصولات باغی و گلخانه ای تولید می شود

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی پیش بینی کرد: امسال 22 میلیون تن محصولات باغی سر درختی و گلخانه ای در کشور تولید شود. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مهندس محمد علی طهماسبی در جریان بازدید از نخستین نمایشگاه تخصصی صنعت میوه کشور که در محل هتل المپیک تهران برگزار شده است در جمع خبرنگاران گفت: امسال مازاد تولید مرکبات خواهیم داشت و باید برای صادرات آن به فکر باشیم.

وی ایجاد زنجیره تولید از باغ تا سر سفره را از برنامه های جدی وزارت جهاد کشاورزی عنوان و ابراز امیدواری کرد ظرف چهار سال آینده زنجیره تولید در بخش باغبانی با همکاری و مشارکت بخش خصوصی راه اندازی شود.

طهماسبی با بیان این که نبود بعضی تشکل ها در بخش بازرگانی موجب شده قیمت میوه از تولید تا مصرف چند برابر شود، اظهار داشت: با تشکیل این تشکل ها و ایجاد زنجیره این مسایل حل خواهد شد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ما درباره نوسازی و بازسازی باغات قدیمی نیز اعلام کرد: امسال برای بازسازی و نوسازی حدود 77 هزار هکتار باغات قدیمی برنامه داریم.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی افزود: همچنین برای توسعه اراضی شیبدار در سطح 500 هزار هکتار به منظور استفاده از آب سبز در مناطقی که در سال 400 میلی متر بارش و یا پنج نوبت باران موثر دارند برنامه ریزی شده است ضمن آن که در این اراضی 84 هزار هکتار گیاهان دارویی کشت می شود.

وی در مورد حمایت از صنایع در حوزه باغبانی گفت: صنایع بسته بندی و سردخانه ها می توانند از بانک کشاورزی تسهیلات با کارمزد 15 درصدی دریافت کنند و پیش بینی می کنیم طی مذاکراتی کارمزد تسهیلات کاهش یابد.

مطلب قبلیوضعیت اورژانسی تولیدکنندگان پوشاک
مطلب بعدیلزوم رشد ۱۰ برابری حمل‌و نقل حومه‌ای ریلی

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید