کاهش صادرات غیرنفتی در هشت ماه اول سال

معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت گفت: صادرات غیرنفتی کشور در هشت ‌ماه گذشته 28 میلیاردو 500 میلیون دلار بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایرنا محمدرضا مودودی روز چهارشنبه در حاشیه آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه لرستان در جمع خبرنگان افزود: سازمان توسعه تجارت، جای دادن پایدار مشوق ها در بودجه سالانه کشور را در دستور کار دارد و در این زمینه برنامه ریزی خوبی داشته است.

وی ایجاد همگرایی بین شرکت ‌ها و ظرفیت ‌سازی تولید را از دیگر اقدامات این سازمان  دانست و گفت: در قالب بسته حمایتی و تشویقی صادرات غیرنفتی از منابع صندوق توسعه ملی رقمی برابر با 23هزار میلیارد ریال با نرخ بهره 11 درصد در اختیار صادرکننده‌ ها قرار گرفت و مقرر شد بانک‌ های عامل نیز 23هزار میلیارد ریال با نرخ 13.5 درصد برای این امر اختصاص دهند.

معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه درمجموع 46هزارمیلیارد ریال از سوی صندوق توسعه ملی و بانک ‌های عامل در قالب بسته تشویقی صادرات غیرنفتی اختصاص پیدا کرده، افزود: 2 ردیف بودجه از جمله یکهزار میلیارد ریال برای واحدهای تولیدی صادراتی و یکهزارو 200 میلیارد ریال برای مشوق ‌های غیرمستقیم در قالب حمل ‌ونقل، حضور در نمایشگاه‌ های بین‌ المللی، ثبت برند، آموزش، اطلاع‌ رسانی و تبلیغات پیش‌بینی شده است.

یکی از علت‌ های افت صادرات در چند ماه نخست امسال کاهش تولید بود لذا ظرفیت‌ سازی یکی از ضرورت ‌های اساسی در کشور است و باید بتوانیم با نگاه به صادرات تولید داشته باشیم

مودودی با تاکید بر اینکه این مبالغ به رغم تخصیص یافتن هنوز تأمین منابع نشده اند، اظهار کرد: امیدواریم طی سه تا چهار ماه آخر بتوانیم آن را تأمین اعتبار کنیم.

وی بیان کرد: یکی از علت‌ های افت صادرات در چند ماه نخست امسال کاهش تولید بود لذا ظرفیت‌ سازی یکی از ضرورت ‌های اساسی در کشور است و باید بتوانیم با نگاه به صادرات تولید داشته باشیم.

معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران گفت: باید برند و ظرفیت های ایران در سطح بین ‌المللی معرفی شوند.
وی افزود: در بسیاری از صنایع ازجمله ‘های تک’ قابلیت رقابت با دنیا را داریم و باید این ظرفیت ‌ها را به نحو مطلوبی معرفی کنیم.

مطلب قبلیداستان برند: ویرجین، از فروش آلبوم‌ موسیقی تا هولدینگ شرکت های هواپیمایی
مطلب بعدیرشد استارتاپ‌ها زمینه‌ساز ورود اقتصاد کشور به عرصه بین‌المللی است

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید