خانه اقتصاد تجارت وزیر صنعت: واردات لوازم‌خانگی ۸۱ درصد کاهش یافت

وزیر صنعت: واردات لوازم‌خانگی ۸۱ درصد کاهش یافت

0

وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: «واردات لوازم‌خانگی در سال گذشته ۸۱ درصد کاهش یافت. »

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رضا رحمانی در آیین افتتاح ویدیو کنفرانسی ۳۴ پروژه صنعتی و تولیدی استان تهران در شرکت امرسان در شهرک صنعتی عباس آباد اظهار داشت: «با وجود همه تحریم‌ها و محدودیت‌ها، اما صدور جواز تاسیس در سال ۱۳۹۷ نسبت به سال ۱۳۹۶ حدود ۱۷ درصد افزایش داشت و صدور پروانه بهره‌برداری نیز با ۷ درصد افزایش روبه رو بوده است.»

مهم‌ترین بخش از اظهارات وزیر صنعت، معدن و تجارت را می‌خوانید:

* صدور جواز تاسیس صنعتی در ۴ ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۲ درصد افزایش داشته و صدور پروانه‌های بهره‌برداری صنعتی نیز افزایش ۱۸.۶ درصدی داشت که نشانگر انگیزه بالای مردم و سرمایه‌گذاران با وجود تحریم‌ها برای ایجاد و توسعه واحدهای تولیدی است.

* ۳۴ پروژه صنعتی و تولیدی استان تهران با سرمایه‌گذاری بیش از یک هزار و ۳۵۵ میلیارد تومان و اشتغالزایی دو هزار و ۹۷۷نفر به بهره‌برداری می‌رسند که عمدتا در حوزه تولید لوازم‌خانگی هستند.

* واردات لوازم‌خانگی در سال گذشته ۸۱ درصد کاهش داشته است. صادرات این حوزه نیز سال گذشته با افزایش روبه رو بوده است و برنامه‌های داخلی‌سازی را در این حوزه داریم.

* ظرفیت تولید لوازم‌خانگی را می‌توانیم دو برابر کنیم.

* آمادگی تولید بیشتر و بازار مصرف و صادرات را داریم، اما باید نقدینگی لازم که مهم‌ترین مساله واحدهای تولیدی است تامین شود که از رییس‌جمهور در این راستا تقاضای همکاری داریم.

* خط تولید محصولات آشپزخانه‌ای هوشمند برای نخستین‌بار در کشور افتتاح شده است که اولین گام در هوشمند کردن آشپزخانه‌ها و در فاز بعدی هوشمندسازی خانه‌هاست که با همکاری دانشگاه تهران مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

خروج از نسخه موبایل