خانه عمومی واگذاری زورق به علی بابا با سرمایه گذاری ۹۰ میلیارد تومانی سر آوا

واگذاری زورق به علی بابا با سرمایه گذاری ۹۰ میلیارد تومانی سر آوا

0

دو شرکت بزرگ در حوزه‌ی گردشگری، علی بابا و زورق، بر اساس یک قرارداد ۹۰ میلیارد تومانی ادغام شدند.

زومیت گزارش داده است که همزمان با کنفرانس D8 در پارک فناوری پردیس، دو شرکت علی‌بابا و زورق اعلام کردند که بر اساس قراردادی با یکدیگر ادغام شده‌اند. گزار‌ش‌ها حاکی از آن هستند که این ادغام در راستای توسعه‌ی صنعت گردشگری، اشتغال‌زایی بومی و خلق ارزش از طریق هم‌افزایی تجربه‌ی کارآفرینان و توان سرمایه‌گذاران صورت گرفته است و موجب تقویت روحیه‌ی مشترک در زیست‌بوم کارآفرینی ایران خواهد شد.

طی این توافق، شرکت سرآوا مبلغ ۲۲ میلیون دلار ( ۹۰ میلیارد تومان) در علی‌بابا، در ازای ۲۵ درصد از سهام این شرکت، سرمایه‌گذاری کرد. شرکت سرآوا پیش از نیز اقدام به سرمایه‌گذاری در شرکت دیجی‌کالا کرده بود و مالک ۶۰ درصد از سهام این شرکت است.

بر اساس گزارش مدیران دو شرکت، این ادغام حاصل سرمایه‌گذاری مشترک صندوق مالی توسعه تکنولوژی ایران (ITDF) و شرکت نوین اندیشان سرآوا پارس (SARAVA) بوده است. بر اساس این توافق شرکت‌های علی بابا، شرکت زورق و شرکت جاباما در هلدینگ توسعه تجربه شایسته سفر (توشا)، مالک سایت‌های علی‌بابا و جاباما، ادغام شده و مالکلیت زورق به این هلدینگ واگذار شده است.

ارزش هلدینگ توشا پس از این ادغام و سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد تومان ( ۹۶.۵ میلیون دلار) تعیین شده است. همچنین سرمایه‌گذاری سرآوا در راستای دستیابی به اهداف این ادغام ۹۰ میلیارد تومان ( ۲۲ میلیون دلار ) اعلام شده است. ⁣گزارش‌ها حاکی از آن هستند که گریفون کپیتال، مشاوره و ارزش‌گذاری اين قرار داد را برعهده داشته است.

هلدینگ «توشا» پس از این ادغام و سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد تومان( ۹۶.۵  میلیون دلار) تعیین شده است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

خروج از نسخه موبایل