خطرناک ترین اختراعات بشر (6 وسیله مرگبار)

بمب اتم - اختراعات مرگبار بشر

خطرناک ترین اختراعات بشر گاهی ناشی از یک اشتباه یا اعتماد ساده بوده است و این اشتباه گاهی به قیمت جان انسان ها تمام شده است. مثلا ساخت مواد پلاستیکی، بمب اتم، سبدهای نگه داری کودکان در لبه پنجره، گاو برنجی و … همه جزو اختراعات مخرب بشر بوده اند.

در ادامه این گزارش خطرناک ترین اختراعات بشر را به شما معرفی کرده ایم. اختراعات بشر همواره مخرب نبوده و در اکثر موارد زندگی انسان ها را بهبود داده است. دقت کنید که ایده خلاقانه توسط هرکس ایجاد شده باشد، ثبت اختراع ایده به نام سازنده بوده است. اما اختراعاتی را هم داریم که بر سر ثبت اولیه آنها همچنان دعوا وجود دارد، مثل اختراع الکتریسته و دعوای تسلا و ادیسون بر سر ثبت آن، پس ثبت اختراع در زمان درست از اهمیت بالایی برخودار است.

در ادامه خطرناک ترین حوادثی که به واسطه اختراعات به وجود آمده بررسی می کنیم، اگر عارضه قلبی ندارید و هیجان زیاد برای شما ضرر ندارد، با ما همراه باشید.

خطرناک ترین اختراعات بشر چه هستند؟

از جمله خطرناک ترین اختراعات بشر می توان به این موارد اشاره کرد:

1. بمب های خفاشی

پلاستیک یکی از ترکیباتی است که کار بشر را برای رفتن به خرید آسان کرده است. این اختراع جذاب که در طرح های گوناگون از ظروف پلاستیکی بگیر تا کیسه ای برای حمل وسایل کاربرد دارد. اما بزرگترین چالش این وسیله عدم بازیافت یا تجزیه آن توسط طبیعت است.

این ترکیبات به دلیل مقاوم بودن به هیچ عنوان تخریب نشده اما این قدرت را داراست که محیط اطراف خود را تخریب می کند. به طور مثال بخشی از اقیانوس آرام توسط توده های عظیم پلاستیک نابود شده اند. در سال های اخیر برخی از مخترعین تلاش کرده اند با ثبت اختراعی که بتواند این مواد مقاوم را تجزیه کند، در بهبود شرایط زیست محیطی کمک کنند.

برای ثبت یک اختراع شما باید آن را ثبت کنید تا به عنوان مالک آن ایده خلاقانه شناخته شوید، اظهارنامه ثبت برند یکی از مراحلی است که باری ثبت اختراع بهتر است آن را پر کنید.

2. قفس نگهداری کودکان در هوا

یکی از اختراعات عجیب بشر شاید همین قفس های معلق در هوا برای نگهداری کودکان باشد. در سال 1922 یک پزشک به نام لوتر امت به والدین پیشنهاد داد تا کودکانشان را در هوای آزاد قرار دهند تا رشد بهتری داشته باشند. به این ترتیب در درون آپارتمان ها کودک را در درون قفسی از پنجره آویزان می کردند تا در معرض هوای آزاد قرار بگیرند.

این قفس ها با مهره به لبه پنجره پیچ می شدند و کودک درون آنها قرار می گرفت. این اختراع ابعاد ترسناکی چون سقوط کودکان را از ارتفاع داشت و ممکن بود باعث مرگ کودک شود.

قفس نگهداری کودک در بیرون پنجره

3. بمب اتم

بر اساس یک نظرسنجی که در پایگاه اینترنتی، فرهنگی کشور انگلیس انجام شد، بمب اتم را به عنوان بدترین اختراع بشر معرفی کرده اند. تا به امروز از قدرتمندترین بمبی که در بین نبردها از آن استفاده کرده اند، بمب 20 تنی پلوتونیوم است که در سال 1324 بر سر مردم ناکازاکی انداخته شد.

بمب اتم 20 کیلوتنی در همان لحظه اصابت به زمین جان 40000 انسان بیگناه را گرفت. افراد زیادی هم صرفاً به دلیل برخورد با پرتوهای این بمب شیطانی کشته شدند. قدرت کشتار بمب اتم 20 کیلوتنی 48550000 است و می تواند به عنوان یک سلاح کشتار همگانی استفاده شود.

4. استفاده از رادیوم در ساعت سازی (دختران رادیومی)

دختران رادیومی اصطلاحی بود که به دختران کار در کاخانه ساعت های فلورسنت داده شد. این دختران در زمان کار در این کارخانه به رادیوم که جزیی از ترکیبات اورانیوم است آلوده شده و به مرور از بین می رفتند. این دختران وظیفه داشتن ماده رنگی را در بخش خاصی از ساعت های کارخانه قرار دهند و چون قلم موهای آلوده به رادیوم با بدن آنها تماس مستقیم بود. آنها به مرور دچار مشکلاتی چون نرمی استخوان و بیماری های پوستی و … شدند.

ساعت های درخشان و مرگبار فلورسنت

5. بمب 25 مگاتنی هیدروژن

به سراغ یکی از مرگبارترین بمب های دیگر به نام بمب 20 مگاتنی هیدروژن می رویم که در سال 1339 ساخته شد. این بمب را با نام B-41 هم می شناسند که با قدرت تخریب برابر با 20 مگاتن توانسته نام خود را در بین خطرناکترین اختراعات بشر قرار دهد.

برای درک بهتر قدرت بمب 25 مگاتنی هیدروژن باید بگوییم که قدرت آن 4000 بار بیشتر از بمب اتمی استفاده شده در ناکازاکی است. البته استفاده از این بمب قدرتمند کنار گذاشته شد.

6. گاو برنجی

در گذشته های دور برای اختراع و ساخت وسایل یا ابزار مختلف قانون خاصی وجود نداشت. در واقع اگر شخصی تصمیم به ساخت وسیله ای در زمان فعلی کند، با اظهارنامه ثبت برند، طرح مالکیت حقوقی و … می تواند حق استفاده از مالکیت خود را داشته باشد. گاو برنجی یکی از آن اختراعاتی است که هر چند مالکیت برای آن وجود داشت و نام مخترع آن جهانی شد، اما ضرر بزرگی به مالک خود رساند که در ادامه متوجه آن می شوید.

گاو برنجی در واقع یک مجسمه برنزی است که در کشور یونان ساخته شد. این گاو برنجی حقایق هولناکی را درباره یونان باستان می گوید که بوی مرگ می دهند. این گاو را پریلوس از آتن در سال های 554 تا 570 میلادی ساخت. در آن زمان از این گاو برنجی برای شکنجه افراد استفاده می کردند.

فلاریس حکمرانی یونان باستان را بر عهده داشت و حاکمی مستبد بود که ظلم های زیادی از جمله خوردن نوزادان تازه متولد شده را مرتکب می شد. او از گاو برنجی که وسط آن خالی بود، برای زنده زنده سوزاندن قربانیان استفاده می کرد. در واقع او دستور می داد تا زیر گاو برنزی آتش بگذارند تا به مرور بدن فرد شروع به سوختن کند و دود حاصل از آن از دماغ و بینی گاو خارج شود.

مخترع این گاو در آن از لوله هایی استفاده کرده بود تا صدای فریادهای قربانیان شبیه به صدای گاو از این مجسمه خارج شود.

این مجسمه برنجی حتی به مخترع خود هم رحم نکرد. فلاریس برای بررسی سیستم صوتی گاو پریلوس را داخل مجسمه انداخت و زیر مجسمه را آتش روشن کرد.

گاو برنزی - وسیله شکنجه تاریخی

خطرناک ترین اختراعات باشد، سلاح هایی مرگبار و کشنده

خطرناک ترین اختراعات بشر اغلب سلاح هایی مرگبار و کشنده هستند که به شکل مستقیم یا غیرمستقیم تاثیرات منفی زیادی بر زندگی بشر گذاشتند. این اختراعات به قدری آسیب زننده هستند که برخی از آنها مانند بمب 20 مگاتنی هیدروژن به طور کامل کنار گذاشته شدند و حالا دیگر کسی از آنها استفاده ای نمی کند.

مطلب قبلیآموزش و مشاوره کسب و کار؛ کلیدهای فرمانروایی در بازار

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید