حضور 20 استارت آپ ایرانی در جیتکس 2020 دبی

    استارت آپ های ایرانی در نمایشگاه فناوری دبی

    به گفته محمدرضا طلایی با وجود محدودیت هایی که دولت امارات متحده عربی برای صدور ویزا در یک ماه گذشته در نظر گرفت، شرکت های ایرانی توانستند برای حضور در این رویداد، روادید دریافت کنند.

    نمایشگاه جیتکس 2020، از امروز 16 آذرماه در فضایی بالغ بر 100 هزار متر مربع و با مشارکت بیش از 7 هزار شرکت از سراسر جهان کار خود را در دبی آغاز کرد. این نمایشگاه هر سال در مهرماه برگزار می شد اما در سال 2020، همه گیری کرونا، برگزاری این نمایشگاه را به تاخیر انداخت.

    رییس کمیسیون فناوری اطلاعات اتاق ایران اعلام کرد همه پروتکل های بهداشتی در فضای در نظر گرفته شده برای نمایشگاه رعایت می شود. به گفته محمدرضا طلایی با وجود محدودیت هایی که دولت امارات متحده عربی برای صدور ویزا در یک ماه گذشته در نظر گرفت، شرکت های ایرانی توانستند برای حضور در این رویداد، روادید دریافت کنند.

    امسال، 20 استارت آپ ایرانی در جیتکس 2020 در دبی حاضر شده اند. هم چنین 29 شرکت ایرانی هم در این نمایشگاه، مذاکره با شرکت های خارجی و سرمایه گذاری مشترک را پیگیری می کنند.

    در سال گذشته، جیتکس 2019، با حضور 4500 شرکت به نمایندگی از 140 کشور جهان برگزار شد. در آن دوره، 10 شرکت دانش بنیان ایرانی در نمایشگاه جیتکس حاضر شدند.

    نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات موسوم به جیتکس، در سال جاری میلادی در حالی برگزار می شود که همه گیری کرونا اثربخشی استارت آپ ها در  بازارهای مختلف را تغییر داده است. به گزارش موسسه مکنزی، با همه گیری کرونا سازگاری مشتریان و کسب وکارها با اقتصاد دیجیتال بیشتر شده است، به طوری که اقتصاد دیجیتال یک مسیر پنج ساله را در هشت هفته طی کرده است. استارت آپ های برگزاری وبینار، تسهیل دورکاری، تحویل مرسوله، سرگرمی و آموزش با همه گیری کرونا رونق گرفته است.

    نمایشگاه جیتکس 2020 در شرایطی برگزار می شود که بسیاری از نمایشگاه‌های بین المللی در سراسر جهان یا لغو شدند یا با استفاده از فن آوری‌های جدید به شکل مجازی برگزار شدند. محدودیت برگزاری نمایشگاه ها با توجه به همه گیری کرونا در ایران هم اعمال شده است. 

    منبعاتاق بازرگانی و صنایع معادن تهران
    مطلب قبلیخبری از آزادسازی واردات خودرو نیست
    مطلب بعدیپنج روش‌ مدیرانی که اعتماد می‌سازند

    دیدگاه شما

    لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
    لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید