جزئیات طرح ترافیک جدید تهران برای سال ۹۷ اعلام شد

مقدمات و زیرساخت‌های اجرای طرح ترافیک جدید تهران فراهم شده و این طرح از ۱۵ فروردین ۹۷ اجرایی خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از آماده شدن زیرساخت‌های طرح ترافیک جدید تهران خبر داده است.
در طرح ترافیک فعلی تهران، ۱۰۰ هزار نفر از بین ۴ میلیون خودرو جدا شده و مجوز دریافت کرده‌اند. آن‌ها می‌توانند در هر ساعتی و به طور میانگین هشت ساعت در شهر تردد کنند. اگر کسی برای امور اضطراری خود قصد ورود به محدوده‌ی طرح ترافیک را داشته باشد، باید چهل هزار تومان پرداخت کند.
حسن پورسیدآقایی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، در مورد طرح جدید ترافیک چنین گفت:

در طرح جدید ترافیک، هر خودرویی حساب کاربری داشته و مبلغی را افراد شارژ می‌کنند تا هر زمانی که وارد طرح ترافیک می‌شوند بسته به اینکه چه ساعتی بیایند و بروند، از این حسابشان مبلغ کسر می‌شود؛ اگر یک ساعت، یک روز یا ۵۰ روز است، از حساب‌شان برداشته می‌شود.

او معتقد است که در طرح ترافیک کنونی تهران، مدیریت ترافیک وجود ندارد. اما طرح جدید به گونه ای است که اگر فردی در ترافیک صبحگاهی یا عصرگاهی رفت و آمد داشته باشد، سه برابر افراد دیگر عوارض پرداخت خواهد کرد. او در توضیح بیشتر این رویکرد گفت:

در واقع زمان را به سه قسمت اوج صبح، ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعدازظهر و اوج ترافیک عصر تقسیم‌بندی کرده‌ایم، چرا که تاکنون برای ترافیک عصرگاهی برنامه‌ریزی لازم نشده بود. به این ترتیب برای افرادی که از این سه قسمت در طول روز استفاده می‌کنند تفاوت قائل شده‌ایم و عوارض را هم سه قسمت کرده‌ایم، به این ترتیب مردم می‌توانند زمان سفر خود را مدیریت کنند.

پورسید آقایی می‌گوید که ۴۰ درصد از سفرهای درون شهری تهران، الزامی ندارد و مردم می‌توانند سفرهای خود را به گونه ای تنظیم کنند که در ساعات اوج ترافیک نباشد.

او در مورد تاثیر طرح جدید ترافیک در کاهش آلودگی و ترافیک گفت:

پیش‌بینی شده که ترافیک صبح و عصر با این طرح جدید ۲۰ درصد کاهش یابد.

در این طرح برای دو دسته از افراد امتیازاتی در نظر گرفته شده است. افرادی که در محلات طرح ترافیک زندگی می‌کنند، می‌توانند در ساعات صبحگاهی بدون مجوز طرح ترافیک از منزل خود خارج شوند. دیگر افرادی که از امتیازاتی برخوردار خواهند شد، رانندگانی هستند که خودروی آن‌ها معاینه‌ی فنی برتر داشته باشد:

برای خودروهایی که معاینه فنی برتر دارند، تخفیف ۲۰ درصدی عوارض درنظر گرفته شده است، این معاینه فنی برتر که اکنون دو ماه است در مراکز معاینه فنی راه‌اندازی شده، موتورها را در دور بالا می‌سنجد، و این علاوه بر سنجش معاینه فنی معمولی است که ضریب یک دارد.

پورسید آقایی در مورد زمان اجرای طرح ترافیک جدید تهران گفت:

طرح ترافیک جدید با همکاری شهرداری و پلیس راهور از ۱۵ فروردین ۹۷ اجرایی می‌شود، مقدمات و زیرساخت‌های آن فراهم شده، البته دوربین‌های خروج باید تنظیم شوند.

مطلب قبلیثبت سفارش واردات برنج ممنوع شد
مطلب بعدیانجمن صنفی گاوداران: قیمت شیرخام، به ۱۶۰۳ تومان افزایش یابد

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید