خانه اقتصاد تجارت توافق با روسیه برای تکمیل راه‌آهن رشت- آستارا

توافق با روسیه برای تکمیل راه‌آهن رشت- آستارا

0

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور از نهایی شدن توافق با روس‌ها برای تکمیل راه‌آهن رشت- آستارا تا پایان اردیبهشت 1402 خبر داد.

معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور با بیان اینکه مذاکرات با روسیه برای مشارکت در راه‌آهن رشت- آستارا به عنوان مهم‌ترین پروژه کریدور شمال- جنوب در حال انجام است، گفت: توافق با روس‌ها تا پایان اردیبهشت ماه امسال نهایی می‌شود.

‌ عباس خطیبی، معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور درباره مشارکت کشورهای خارجی در پروژه‌های ریلی کشور اظهار کرد: مهم‌ترین کریدور کشور در حال حاضر کریدور شمال- جنوب بوده و در این میان مهم‌ترین پروژه راه‌آهن نیز رشت- آستارا است که حلقه نهایی آن محسوب می‌شود.

وی افزود: مذاکرات جدی با کشور روسیه برای مشارکت در دو بخش مالی و فنی راه‌آهن رشت- آستارا و به دنبال آن تکمیل کریدور شمال- جنوب در حال انجام است.  باید بتوانیم از منابع خط اعتباری که روس‌ها تعیین کرده‌اند در قالب وام برای تکمیل راه آهن رشت به آستارا بهره‌مند شویم.

معاون  شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور درباره زمان اتمام و کسب نتیجه نهایی مذاکرات گفت: تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری موافقتنامه با کشور روسیه نهایی می‌شود.

خطیبی درباره حضور کشور آذربایجان نیز خاطر نشان کرد: مذاکراتی در حال انجام است و در صدد تنظیم موافقتنامه‌ای دو جانبه با روسیه هستیم که پس از آن، با الحاق کشور آذربایجان، این موافقتنامه‌ سه جانبه خواهد شد.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، خطیبی پیش از این از اضافه شدن حدود ۴۰۰ کیلومتر خطوط راه‌آهن به شبکه ریلی در سال ۱۴۰۲ خبر داده و گفته بود در سال ۱۴۰۱ نیز حدود ۲۰۰ کیلومتر راه‌آهن به شبکه ریلی اضافه شد.

منبع:ایسنا

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

خروج از نسخه موبایل