خانه اقتصاد سرمایه گذاری تاسیس صندوق پژوهش و فناوری صنایع خلاق

تاسیس صندوق پژوهش و فناوری صنایع خلاق

صندوق پژوهش و فناوری صنایع خلاق برای ارائه خدمات مالی به شرکت‌های صنایع خلاق و فرهنگی تأسیس شد. تا پیش از این شرکت‌های خلاق صندوقی برای ارائه تسهیلات که مختص به امور خودشان باشند را نداشتند و این برای اولین بار است که صندوقی برای انجام این امور تأسیس می‌شود.

شرکت‌های خلاق و زیست‌بوم صنایع نرم و خلاق به نهادهای مالی نیاز دارند که به صورت تخصصی به نیازهای مالی این‌گونه از شرکت‌ها پاسخ دهند. بر این اساس، تأسیس صندوق پژوهش و فناوری صنایع خلاق، گامی بلندی در این حوزه محسوب می‌شود.

یکی از اهداف و مأموریت‌های این صندوق، حمایت از توسعه ذی‌نفعان اصلی و فعالان زیست بوم صنایع خلاق بر اساس اولویت‌های فرهنگی ایرانی و اسلامی عنوان شده است. این صندوق همچنین از افزایش سهم تولیدات ملی، صادرات محصولات و خدمات نسبت به سایر صنایع و محصولات کشور حمایت می‌کند.

افزایش ضریب نفوذ نوآوری و فناوری در تولید محصولات و خدمات در حوزه صنایع فرهنگی، ایجاد زیرساخت مناسب برای تسهیل فرآیندهای سرمایه‌گذاری، جذب و هدایت سرمایه و سرمایه‌گذاران، خدمات مالی در حوزه صنایع خلاق و نوآورانه نیز بخش دیگری از اهداف راهبردی این صندوق را تشکیل می‌دهد.

صندوق پژوهش و فناوری صنایع خلاق با سرمایه‌گذاری و کمک به توسعه زیرساخت، شبکه‌ها، فناوری‌ها، ناشران و توسعه‌دهندگان بازار و فعالیت‌های زیرساختی توسعه‌دهنده زیست بوم صنایع و محصولات خلاق و نوآورانه، تلاش دارد تا زیست‌بوم صنایع نرم و خلاق را هر چه بیشتر توسعه دهد. این صندوق به شرکت‌های خلاق و نوآور خدمات اعتباری و مالی داده و همچنین برای آنها ضمانت‌نامه صادر می‌کند.

تأمین مالی، ارائه تسهیلات، لیزینگ، کارگزاری تسهیلات، جذب و معرفی سرمایه‌گذار و سرمایه‌گذاری خطرپذیر از دیگر خدمات ارائه شده توسط این صندوق به شمار می‌آیند.

پیش از این صندوق نوآوری و شکوفایی برای اهدای تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان فعالیت خود را آغاز کرده  و سازمان فناوری اطلاعات نیز با طرح‌های مختلفی به اعطای تسهیلات به استارتاپ‌ها و دیگر شرکت‌های فناور می‌پردازد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

خروج از نسخه موبایل