خانه بلاگ

 دروازه ورود شرکتهای ایرانی به بازار هند

 دروازه ورود شرکتهای ایرانی به بازار هند

ایکسب بعنوان تنها پلتفرم B2B در ایران، برای معرفی شرکتهای توانمند داخلی به بازار هند،قرارداد همکاری  با Globaltadeplaza یکی از پلتفرمهای پیشرو هند، امضا کرد.

بر اساس این قرارداد شرکتهای ایرانی قادر خواهند بود تا با کمک ایکسب در وب سایت globaltradeplaza عضو شوند و کالاها و خدمات خود را به بازار هند و بازارهای بین المللی عرضه کنند.

اقتصاد هند

اقتصاد هند چهارمین اقتصاد بزرگ جهان است. کشور هند با رشد اقتصادی متوسط بالاتر از ۸ درصد طی چند سال گذشته به یک قدرت اقتصادی بزرگ مبدل شده‌ و این میزان رشد نزدیک به رشد اقتصادی کشور همسایه آن چین است. هم اکنون اقتصاد هند با داشتن تولید ناخالص داخلی GDP ۶۱۱/۳ تریلیون دلار، در مقام چهارم را دارد.

اقلام عمده صادراتی هنداقلام عمده وارداتی هند
سوختها و روغنهای معدنی
مروارید، سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی و فلزات گرانبها
ماشین آلات
مواد شیمیایی ارگانیک
محصولات دارویی
تجهیزات الکترونیکی
آهن و فولاد
محصولات کشاورزی و دریایی
برنج و  چای
نفت خام
گاز طبیعی
کود شیمیایی
آهن و فولاد مروارید
سنگها و فلزات گرانبها
مواد پلاستیکی و محصولات پتروشیمی
چربی و روغنهای حیوانی و گیاهی

درباره global Trade Plaza

وب سایت GTP ، یک بازار جهانی B2B پیشگام در هند است. هدف این پلتفرم  کمک به مشتریان خود برای گسترش بازار محصولات از طریق استفاده از خدمات آنلاین تجارت الکترونیک B2B است.

هم اکنون بیش از 300 هزار کسب وکار بین المللی عضو GTP هستند که با استفاده از خدمات متنوع این پلتفرم می توانند کالاها و خدمات خود را به بازار هند و بازارهای بین المللی عرضه کنند.

همکاری مشترک ایکسب و GTP

ایکسب ecasb.com بعنوان یکی از پلتفرمهای پیشرو در تجارت الکترونیک B2B در ایران، برای گسترش فعالیت های خود و ایجاد زمینه های لازم برای معرفی شرکتهای داخلی به بازار جهانی، قرارداد همکاری با وب سایت Globaltradeplaza امضا کرد.

بر این اساس شرکتهای ایرانی علاقمند به حضور در بازار هند قادر خواهند بود تا با پرداخت هزینه های عضویت بصورت ریالی، عضو ویژه پلتفرم GTP شوند.علاوه بر این شرکتهای هندی نیز می توانند با عضویت در ایکسب با کسب وکارهای ایرانی در ارتباط باشند.

برای کسب اطلاعات بیشتر به این صفحه مراجعه کنید (لینک)

گواهینامه ارزیابی خریدار و فروشنده

بر اساس قرارداد همکاری ایکسب و GTP، شرکتها و تجار ایرانی قارد خواهند بود تا از خدمات شرکت بین المللی اس جی اس ( SGS)، در زمینه ارزیابی خریدار و فروشنده استفاده کنند.

با دریافت این گواهی، کسب و کارهای ایرانی با اطمینان می توانند در بازارجهانی حضور یابند و با شرکای خود مراودات تجاری و مالی داشته باشند.این گواهی در یک فرایند آنلاین به متقاضیان اعطا می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه کنید.( دریافت گواهینامه SGS)

آمادگی شرکتهای روسی برای همکاری با شرکت های ایرانی

آمادگی شرکت های روسی برای همکاری با شرکت های ایرانی

شرکتهای روسی ضمن حضور در بازار ایران، آمادگی برای همکاری با شرکت های ایرانی برای تامین نیازهای بازار روسیه اعلام کرده اند.

این شرکت ها از مدتی پیش وارد بازار ایران شده اند و درصددند با همکاری شرکت های ایرانی هم نیازهای بازار روسیه را تامین و هم توانایی ها، امکانات و تولیدات خود را در بازار ایران عرضه کنند.

با توجه به محدودیتهای کشور روسیه در دستیابی به بازارهای بین المللی و از دست رفتن شرکای همیشگی که عمده نیازهای این کشور را تامین می کردند، فرصتی برای حضور شرکتهای ایرانی را فراهم آمده است.

روسیه به عنوان وسیع‌ترین کشور دنیا با جمعیتی 146 میلیونی، با تولید ناخالص داخلی 2240 میلیارد دلار،بسیاری از نیازهای خود را از خارج تامین می کند.

از جمله محصولاتی که این کشور به واردات آنها متکی است می توان به انواع محصولات کشاورزی نظیر میوه و مرکبات،سبزی، خشکبار و همچنین انواع رب گوجه فرنگی و محصولات کنسروی ، محصولات و مواد پلیمری،قطعات خودرو و محصولات شیمیایی اشاره کرد

در غیاب شرکتهای اروپایی، اکنون روسیه به دنبل شرکای مطمئنی است که بتواند کالاها و مواد اولیه مورد نیاز خود را از آنها تامین کند.

کشور ایران به واسطه نزدیکی به این کشور و داشتن مرزهای آبی و امکانات بالقوه اکنون می توان به عنوان بهترین گزینه برای تامین محصولات مورد نیاز روسیه باشد. گو اینکه تلاش دولت و شرکتهای بخش خصوصی این کشور در طی یکسال اخیر در ایجاد ارتباط با بازار ایران بر کسی پوشیده نیست.

ارتباط با تجار و شرکتهای روس

در یکسال اخیر علاوه بر برگزاری همایشها و نمایشگاههای مختلف و سفر تجار روس به ایران، حضور شرکتهای روس در پلتفرم B2B ایکسب، یکی از مهمترین منابع ایجاد ارتباط آنها با بازار ایران بوده است.

ایکسب بعنوان تنها پلتفرم بین المللی B2B در ایران توانسته راه ورود شرکتهای روسی را به بازار ایران هموار کند و ارتباط بی‌واسطه بین تجار دو کشور را در بستر اینترنت فراهم آورد.

هم اکنون بیش از 80 شرکت روسی عضو ایکسب شده اند. برخی از شرکتهای عضو طلایی ایکسب در این صفحه معرفی شده اند.شما می‌توانید با مراجعه به صفحه هریک از این شرکتها ضمن آشنایی با فعالیت آنها، بیواسطه با این شرکتها در ارتباط باشید.

از جمله محصولاتی که کشور روسیه به واردات آنها متکی است می توان به انواع محصولات کشاورزی نظیر میوه و مرکبات،سبزی، خشکبار و همچنین انواع رب گوجه فرنگی و محصولات کنسروی ، محصولات و مواد پلیمری،قطعات خودرو و محصولات شیمیایی اشاره کرد

ورود به بازار روسیه

ایکسب در همکاری با شریک تجاری خود در روسیه (شرکت weconn) علاوه بر ارزیابی شرکتهای روسی علاقمند به حضور در بازار ایران، خدمات بازاریابی و فروش کالای شرکتهای ایرانی را در کشور روسیه ارائه می دهد.

کسب و کارهای ایرانی علاقمند به بازار روسیه می توانند با استفاده از این خدمات، وارد بازار روسیه شده و کالاهای خود را در این کشور به فروش رسانند.

برای کسب اطلاعات بیشتربه لینک زیر مراجعه کنید

ایکسب،در میان 10 مارکت پلیس برتر آسیا

ایکسب،در میان 10 مارکت پلیس برتر آسیا

مجله چشم انداز کسب و کار آسیا،پلتفرم ایکسب را بعنوان یکی از ده مارکت پلیس برتر آسیا در سال 2022 معرفی کرد.

در تازه ترین شماره مجله اینترنتی asia business outlook (چشم انداز کسب و کار آسیا ) “10مارکت پلیس برتر(B2B)در آسیا در سال 2022” معرفی شده است که ایکسب (ecasb.com) در رتبه سوم بعد از دو وبسایت Buy2sell.vn از ویتنام و  Ebay.ph از فیلیپین قرار گرفته است.

این مجله تاکید کرده که این وبسایت ها با استفاده از تخصص و تجربه گسترده در حوزه کاری خود، خدمات کارآمدی در زمینه تجارت الکترونیک به بازار ارائه داده اند. 

این نشریه در باره نحوه و معیار انتخاب وبسایت می نویسد که ابتدا وبسایت های متعددی انتخاب و پس از بررسی دقیق توسط هیئتی برجسته متشکل از داوران، شامل داوران  CXO ، تحلیلگران بازار و هیئت تحریریه معرفی شده اند.

این نشریه می نویسد که ما سهم ارزشمند آنها را در بازار در حال توسعه و رقابتی و همچنین  توانایی آنها را در حفظ و ظاهر شدن به عنوان شرکت کنندگان برتر از طریق خدمات قابل اعتمادی که ارائه می دهند، قدر می دانیم.

در میان ده بازار برتر تجارت الکترونیک آسیا در حوزه b2b چند وبسایت از سنگاپور، اندونزی، بنگلادش و یک وبسایت از قطر(menahub) و یک وبسایت از امارات (texub) نیز به چشم می خورد.

ایکسب به دو زبان انگلیسی و فارسی، تنها پلتفرم تجارت الکترونیک بین بنگاهی(B2B ) ایران است که تلاش دارد تا علاوه بر ارائه خدمات معرفی کسب وکارها و امکاناتی نظیر خرید و فروش عمده کالا در بستر آنلاین، زمینه را برای ارتباط شرکتهای ایرانی و خارجی فراهم نماید.

تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک یا (B2B) بازار بزرگ و بی‌نظیری است که بسیاری از فرآیندهای تجارت از تهیه و تدارک تا خرده‌فروشی را تحت کنترل خود درآورده است، والبته به هموار شدن راه برای تراکنش های آنلاین نیز کمک کرده است تا کسب‌وکارها به راحتی بتوانند هر چیزی را در بازار تهیه و در بستر خود ارائه کنند.

قاره آسیا مهد بزرگترین و سریعترین بازارهای تجارت الکترونیک در حال رشد در کشورهای چین و هند است.  بهینه سازی شرایط برای بازارهای b2b در آسیا باعث رشد سریع تجارت الکترونیک در ابن منطقه از جهان،به ویژه در چین شده است. زیرا سهم چین در ارزش معاملات خرده فروشی تجارت الکترونیک جهانی به حدود 16 درصد می رسد، که این رقم حتی از ایالات متحده نیز بیشتر است. در عین حال، سایر کشورهای آسیایی مانند ژاپن و کره جنوبی نیز، با داشتن بخشی از بزرگترین سهم‌ها در بازار خرده‌فروشی تجارت الکترونیک، نقشی مهم و حیاتی در رشد آن ایفا کرده‌ و هنوز هم ایفا می کنند.

علاوه بر این، با افزایش روز افزون تجارت سیار در قاره آسیا و  پا گرفتن کسب و کارهای اینچنینی که منجر به بالا رفتن و  بهبود سطح تجارت سیار شده است، از این پس، چشم‌انداز تجارت سیار در آسیا نیز سریعتر از بسیاری از کشورهای جهان،  در حال توسعه است.

درباره ایکسب

ایکسب بعنوان اولین مارکت پلیس B2B در ایران، در سال 1386 به هدف ایجاد بستری برای معرفی شرکتهای فعال در حوزه نفت و انرژی تاسیس شد. پس از آن در دهه نود همزمان با رشد و توسعه کسب و کارهای آنلاین، ایکسب با طراحی مجدد، خدمات خود را به سایر صنایع گسترش داد.

اکنون ایکسب با 16 هزار شرکت عضو و بیش از 50 هزار کاربر ثبت نام شده، به دو زبان انگلیسی و فارسی، تنها پلتفرم تجارت الکترونیک بین بنگاهی(B2B ) ایران است که تلاش دارد تا علاوه بر ارائه خدمات معرفی کسب وکارها و امکاناتی نظیر خرید و فروش عمده کالا در بستر آنلاین، زمینه را برای ارتباط شرکتهای ایرانی و خارجی فراهم نماید.

دفاتر نمایندگی ایکسب هم اکنون علاوه بر ایران در کشورهای روسیه و چین برای فراهم ساختن ارتباط مستقیم شرکتهای ایرانی با بازار این دو کشور، فعال هستند.

ایکسب در مسابقه ویدیوی کوتاه تجاری چین برنده شد

ایکسب برنده مسابقه ویدیوی کوتاه تجاری چین

ایکسب در اولین مسابقه ویدیوی کوتاه تجاری شورای ارتقای تجارت بین المللی چین( (CCPIT که در شهر فوشان ایالت گوانگدونگ برگزار شد، به عنوان یکی از سه شرکت برتر انتخاب شد.

در این مسابقه 200 شرکت بین المللی از 10 کشور جهان حضور داشتند و ایکسب از ایران و شرکت هایی از لبنان و ایرلند به عنوان برنده انتخاب و معرفی شدند.

گواهینامه

در این مسابقه شرکت ها برای معرفی فعالیت های تجاری خود ویدیوهایی کوتاه به زبان انگلیسی تهیه کرده بودند و از بین 200 شرکت بین المللی سه شرکت به عنوان برنده انتخاب شدند. بعد از معرفی برندگان، دبیرخانه انجمن زبان های خارجی فوشان جوایز و گواهینامه افتخار را در اختیار برندگان قرار خواهد داد.

شورای ارتقای تجارت بین المللی چین (CCPIT) China Council For The Promotion Of InternationalTrade ضمن تشکر از شرکت کنندگان در این مسابقه بین المللی تاکید کرده که از اعتماد شرکت های بین المللی بسیار خرسند است و می کوشد تا دوره های بعدی با حمایت انجمن زبان های خارجی شرکت های بیشتری در این مسابقات تجاری شرکت کنند.

ایکسب، اولین پلتفرم تجارت الکترونیک B2B در ایران است و بیش از 2000 شرکت چینی عضو آن هستند.

خرید محصولات و برندهای اورجینال بدون واسطه در ایکسب

خرید محصولات اورجینال
خرید محصولات اورجینال

ایران 2 پلاس: برترین توزیع کننده برندهای اورجینال پوشاک

 شرکت ایران 2 پلاس (Iran2Plus) یکی از شرکت های فعال در زمینه واردات و توزیع عمده و خرده کالاهای اورجینال در کشور است که به صورت عمده و خرده محصولات وارداتی خود را به دست مخاطبین خود می رساند.

محصولات و برندهایی که شرکت ایران 2 پلاس ارائه می دهد اصل بوده و این شرکت اصل بودن آنها را تضمین می کند همچنین برچسب ها و کدهایی که نشان دهنده اصل بودن کالاهای این شرکت است بر روی محصولات این شرکت وجود دارد تا مخاطبین نسبت به کالاهایی که خریداری می کنند کاملا اطمینان حاصل نمایند.

سابقه شرکت ایران 2 پلاس

شرکت ایران 2 پلاس بیش از یک دهه است که در زمینه مد، پوشاک و دیگر محصولات لایف استایل در بازار فعالیت می کند و از سه سال پیش با گسترش اینترنت و تغییر رفتار مصرف کنندگان فروش آنلاین خود را در اینستاگرام و مارکت پلیس های برتر کشور مثل دیجکالا و ایکسب استارت زده است و با موفقیت های بزرگی دست یافته است. این شرکت در حضور کوتاه مدت آنلاین خود در دیجیکالا توانسه تمام رکوردهای فروش آنلاین خود را بشکند.

آقای نوری مدیر مجموعه ایران 2 پلاس در ارتباط با این رکورد فروش اعلام کردند «که به نظر میرسد در رابطه با خرید و فروش های آنلاین دوران پسا کرونا، دوران جدیدی خواهد بود و با موج جدیدی از تقاضا برای خریدهای آنلاین روبرو خواهیم شد که در آن شرکت های که ردپاهای خوبی در گوگل از خود به جا گذشته اند آینده و فروش  بهتری خواهند داشت همچنین به رکوردهای قابل توجه تری نیز دست خواهند یافت.»

با توجه به اینکه این شرکت در واردات و توزیع اجناس برند اصل کار می کنند و با سابقه خوبی که از خود به جا گذاشته است در بازار شناخته شده و توانسته از خودش برند خوشنامی در ذهن مخاطبین خود ایجاد کرده و مشتریان وفاداری در بحث خریدهای عمده داشته باشد.

مدیر این مجموعه امیدوار است برند خود را در آینده نزدیک به یک برند آنلاین کشوری تبدیل کند تا مخاطبین بتوانند از همه جای ایران به برندهای اصل و اورجینال دسترسی داشته باشند و به صورت آنلاین با اطمینان کامل خرید کنند برای همین منظور سایت فروشگاه اینترنتی این مجموعه در آینده نزدیک به صورت رسمی افتتاح خواهد شد.

برترین برندهای پوشاک و استایل در ایران 2 پلاس

از برندهایی که شرکت ایران 2 پلاس کار می کنند می توان به برترین برندهای حوزه پوشاک و استایل مثل مانگو، و یا برندهای ورزشی و کوهنودری مثل سالیوا و برند های مثل کلمبیا، آندر آرمور ، نورث فیس ،دیوتر و دیگر برندهای برتر دنیا اشاره کرد که برخی از محصولات این شرکت در فروشگاه اینترنتی ایکسب جهت خرید عمده و تکی وجود دارد.

به طور کلی برترین برندهای اورجینال و اصلی که شرکت ایران 2 پلاس به صورت منظم کار می کند شامل آندرآرمور، نورث فیس، کلمبیا، کفش های تری بورد، سالیوا، سالامون و غیره است.

مخاطبین شرکت ایران 2 پلاس

مخاطبین شرکت و محصولات برندهای ایران 2 پلاس افراد خوش سلیقه ای هستند که به استایل و تیپ خودشان توجه می کنند و به خودشان احترام ویژه ای قائل اند و همچنین افرادی که دوست دارند برند اصل و با کیفیت را با قیمت مناسب خریداری کند. پس ایران 2 پلاس یکی از بهترین گزینه برای افرادی که دنبال محصولات اورجینال هستند می باشد.

ارسال رایگان کالاهای برند و اورجینال ایران 2 پلاس در کل کشور

شرکت ایران 2 پلاس در راستای جلب نظر مخاطبین و اطمینان دادن به آنها هزینه ارسال همه کالاهای خریداری خود در کل کشور را رایگان گذاشته تا مخاطبین در این زمینه دغدغه ای نداشته باشند و تنها با پرداخت قیمت محصول مورد نظر خود، کالای خریداری شده را در سریعترین زمان در درب منزل خود تحویل گیرند.

نحوه خرید محصولات شرکت ایران 2 پلاس

علاقه مندان جهت بررسی، مقایسه و خرید محصولات اورجینال این شرکت می توانند به صفحه این مجموعه در مارکت پلیس ایکسب مراجعه نموده و محصول مورد نظر خود را به صورت آنلاین خریداری کنند.

همچنین علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد دیگر محصولات این شرکت می توانند به پیج اینستاگرام این شرکت با آیدی Iran2Plus مراجعه نمایند.

شیوه تشخیص زعفران اصل در خرید عمده زعفران فله

روش تشخیص زعفران اصل از تقلبی
روش تشخیص زعفران اصل از تقلبی

روش تشخیص زعفران اصل از تقلبی

زعفران چیست؟

زعفران، نام کلاله‌های گلی با نام علمی .Crocus sativus L است. کلاله در واقع قسمتی از مادگی است که در قسمت میانی گل وجود دارد. زعفران یا همان طلای سرخ یک ماده خوراکی گران‌قیمت است و پرورش آن در بخش کشاورزی، تجارتی با ارزش محسوب می‌شود. یکی از مشکلات در مورد تجارت و خرید و فروش زعفران، تشخیص اصل بودن آن است. مسلماً با فروش زعفران تقلبی پول زیادی به دست افراد متقلب می‌آید. شاید برای بسیاری از خریداران دشوار باشد که بتوانند زعفران اصلی را از زعفران تقلبی تشخیص دهند. هیچ‌کس دوست ندارد بعد از پرداخت هزینه زیاد بابت خرید زعفران، متوجه شود که سرش کلاه رفته است و آنچه که خریده، زعفران تقلبی بوده است. با شناخت روش‌های تشخیص زعفران اصل از تقلبی می‌توانید جلوی سودجویی فروشندگان متقلب را بگیرید.

چرا زعفران اصل مهم است؟

استفاده از زعفران برای تهیه غذا، به دلیل رنگ، عطر و طعم خوبی است که باعث خوش‌طعم شدن و نتیجه بهتر در پخت ماده غذایی مورد نظر است. شاید با استفاده از زعفران تقلبی بتوان رنگ را تا حدی به غذا استفاده کرد، ولی فارغ از نمودهای بیرونی استفاده از زعفران مانند عطر، طعم و رنگ نمی‌توان انتظار تأثیرات مثبت خوردن زعفران را از نوع تقلبی آن داشت. زعفران شادی‌آور است و می‌تواند در روحیه بهتر فرد تأثیر داشته باشد، پس برای تشخیص زعفران اصل پیش‌قدم بمانید.

مطالب مرتبط: نکاتی که در خرید عمده زعفران اصل برای رستوران ها باید بدانید

  • از دوران قدیم کشورهای ایران، اسپانیا، هند و یونان در کشت زعفران پیش‌قدم بوده‌اند و تا به امروز نیز توانسته‌اند تجارت جهانی این ماده خوراکی ارزشمند را حفظ کنند. میزان رنگ دهی، درصد ماده کروتین که باعث تلخی طعم آن می‌شود و خلوص کامل زعفران در آزمایشگاه اندازه‌گیری می‌شود ولی با اطلاع از برخی روش‌ها می‌تواند زعفران اصل را از نوع تقلبی آن شناسایی کرد. ابتدا باید زعفران را از نظر ظاهری بشناسید. سرشاخه کلاله‌های زعفران در قسمت بالا به شکل شیپور است و در پایین باریک‌تر می‌شود. رنگ زعفران قرمز تند است.

روش های تشخیص زعفران اصل از تقلبی در خرید عمده زعفران فله

یکی از روش‌های تشخیص زعفران اصلی، استفاده مناسب از کلمه شیرین است. زعفران خوب همیشه عطر شیرین دارد و نه طعم شیرین. یکی از رشته‌های زعفران را روی زبان خود قرار دادید. اگر طعم شیرینی درون دهان خود احساس کردید، این زعفران تقلبی است. گاهی افراد سودجو برای افزایش وزن زعفران، آن را به عسل یا شکر آغشته می‌کنند. زعفران اصل کمی به تلخی می‌زند یا گاهی هم هیچ طعم خاصی نمی‌دهد.

یکی دیگر از روش‌های قطعی برای تشخیص زعفران اصل، عطر آن است. برای این راهکار باید عطر زعفران اصل را به خوبی بشناسید. عطر زعفران اصل بسیار جذاب و هیجان‌آور است، اگر بدانید رایحه واقعی عسل و یونجه چگونه است، به احتمال زیاد می‌توانید عطر زعفران اصل را هم تشخیص دهید. این عطر ترکیبی از عسل و یونجه است. هر چه زعفران تازه‌تر باشد، بوی آن تندتر است.

کمی از زعفران را درون آب سرد بریزید، متوجه می‌شوید کمی که زمان بگذرد، رنگ آب تغییر می‌کند. ولی نکته اصلی اینجاست که چگونه می‌توان زعفران تقلبی را تشخیص داد. زمانی که کلاله‌های زعفران اصل را از آب بیرون بیاورید، رنگ اصلی خود کلاله‌ها  چندان تغییری نکرده است. ولی در زعفران تقلبی بعد از درآوردن آنها از آب، مشاهده می‌کنید که رنگ اضافه شده به کلاله‌های زعفران کاملاً از بین رفته، ظاهری مثل قبل ندارد و به رنگ سفید در آمده است. به علاوه زعفران اصلی سرعت رنگ دهی کندتری دارد، پس اگر زعفران به سرعت رنگ پس داد، شکی در استفاده از رنگ‌های شیمیایی درون آن نیست. رنگ زعفران اصل در آب به رنگ زرد مایل به نارنجی و قرمز و البته شفاف در می‌آید. رنگ قرمز تند در آب نشان خوبی نیست، مواد شیمیایی استفاده شده برای رنگ دهی بیشتر زعفران ممکن است برای سلامتی شما مضر باشند.

کلاله‌های زعفران اصل براق نیستند. گاهی اوقات در تهیه زعفران تقلبی کلاله گیاهان دیگر از جمله ذرت را رنگ می‌کنند و به جای نوع اصل آن می‌فروشند. کلاله ‌این دو گیاه شباهت زیادی به هم دارد و تفاوت آنها در این است که کلاله‌های زعفران حالت منحنی دارند که می‌تواند در تشخیص نوع اصل به شما کمک کند. گل‌رنگ هم از نظر ظاهری به طور طبیعی شباهت زیادی به زعفران اصل دارد، پس گول ظاهر آن را نخورید و به رنگ و بوی آن بیشتر توجه کنید.

مطالب مرتبط: راهنمای خرید عمده زعفران فله یا بسته بندی شده

کمی از زعفران را روی کاغذ بریزید و یا بین انگشتان خود فشار دهید. اگر لکه‌های چربی روی کاغذ باقی ماند، نشان می‌دهد متأسفانه زعفرانی که خریدید، تقلبی است و شاید برای افزایش وزن، به آن چربی اضافه کرده باشند. زعفران اصل در صورت له شدن بین کاغذ، به پودر تبدیل می‌شود.

یکی از روش‌های جالب برای تشخیص زعفران اصل این است که کمی جوش شیرین به آب اضافه کنید و آن را خوب هم بزنید. سپس کمی زعفران به محلول اضافه کنید. درصورتی که زعفران اصل باشد، ترکیب آب و جوش شیرین به رنگ زرد در می‌آید، ولی اگر زعفران تقلبی باشد محلول به رنگ قرمز کمرنگ تغییر می‌کند.

کمی زعفران را روی اجاق گاز و روی شعله گاز شهری متان بگیرید. اگر رنگ آن به بنفش یا نارنجی تغییر کرد، خوشحال باشید که زعفران اصل در دست دارید. زعفران تقلبی به رنگ زرد تبدیل می‌شود. همچنین زعفران اصل در بنزین حل نمی‌شود و اگر کمی از آن را درون بنزین بریزید، نباید باعث تغییر رنگ آن شود.

شیوه‌های فروش زعفران تقلبی

متأسفانه برخی از سودجویان برای اینکه محصولات خود را به عنوان محصول بهینه به دست مشتری برسانند، اقدام به انجام روش‌های ناشایست می‌کنند تا به نوعی بتوانند سود ببرند. برخی با استفاده کردن از زعفران اصل، مقداری مواد دیگر مانند نمک، شکر یا حتی گل‌رنگ را با آن ترکیب می‌کنند تا وزنش بالا برود و بتوانند سود بیشتری به چنگ آورند. گاهی کلاله‌ها به عسل یا شیره آغشته می‌شوند تا وزن بیشتری داشته باشند.

برخی افراد دیگر نیز از رنگ مصنوعی استفاده می‌کنند تا قدرت رنگ دهی زعفران بالا رود. توصیه می‌شود برای خرید زعفران تنها از کلاله‌های سالم و پودر نشده استفاده کنید تا احتمال تقلب در تهیه آنها کمتر باشد. اسپری زعفران هم تضمینی برای اصل بودن آنها نیست. اگر قیمت زعفران که در حال خریدش هستید، از انواع دیگر مدل‌ها به طرز شگفت‌انگیزی ارزان‌تر بود، در خرید آن شک کنید.

مطالب مرتبط: داستان برند کالیز: ارائه دهنده محصولات ارگانیک

در مورد نگهداری از زعفران هم باید نکاتی را در نظر بگیرید. آن را به دور از نور، گرما و رطوبت قرار دهید و خصوصاً اگر زعفران را به صورت پودر شده نگهداری می‌کنید، آن را در ظرف شیشه‌ای یا پلاستیکی در بسته بریزید تا هوا وارد آن نشود. در صورتی که شرایط نگهداری زعفران مناسب نباشد، اسانس زعفران تبخیر می‌شود، ترکیب کروس را برای مدت کمتری نگه می‌دارد و ممکن است اثرات دارویی خود را نیز تا حدی از دست بدهد.

علاقه‌مندان برای خرید عمده زعفران فله و دیگر محصولات این مجموعه می‌توانند به سایت ایکسب مراجعه و یا با شماره تماس ۰۹۱۲۶۴۶۱۹۳۶ -۰۲۱۲۶۳۰۲۴۱۰ تماس بگیرید.

منبع: کالیز

برنامه‌ی مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها با تأثیر واقعی

برنامه‌ی مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها با تأثیر واقعی

امروزه تقریباً همه شرکت‌های بزرگ درگیر مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها (CSR) هستند: آن‌ها دارای خط‌مشی‌های مرتبط با مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها هستند، کارکنانی را برای این حوزه استخدام می‌کنند، در فعالیت‌هایی شرکت می‌کنند که هدفشان تأثیر مثبت بر محیط زیست و جامعه است و گزارش‌های مربوط به مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها را تهیه می‌کنند. با این حال، تکامل مفهوم مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها، چالش‌های جدیدی را به وجود آورده است. بر خلاف دو دهه گذشته که نگرانی اصلی، غفلت کامل از مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها بود، مسئله کنونی اجرای ناکارآمد این شیوه‌نامه‌ها است. چرا برخی از شرکت‌ها مسئولیت اجتماعی را به گونه‌ای اجرا می‌کنند که تأثیر مثبتی بر محیط زیست و جامعه دارد، در حالی که برخی دیگر در این امر شکست می‌خورند؟ تحقیقات ما نشان می‌دهد که آزمایش و خطا برای اجرای مؤثر مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها حیاتی است، که این امر هم برای شرکت‌هایی که CSR را اجرا می‌کنند و هم برای شرکت‌هایی که فعالیت‌های CSR را به‌طور خارجی رصد می‌کنند، مانند سرمایه‌گذاران پایدار و سازمان‌های رتبه‌دهی ESG، پیامد‌هایی دارد.

برای یک مطالعه‌ی اخیرا منتشر شده، نحوه‌ی اجرای مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها (CSR) توسط چهار شرکت چند ملیتی را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادیم. برای انجام این کار، با ۸۱ مدیر از تمام سطوح شرکت‌ها – از مدیران پایداری تا مدیرعامل – مصاحبه کردیم و گزارش‌های CSR و اسناد عمومی شرکت‌ها در مورد چگونگی ارزیابی فعالیت‌های CSR شرکت‌ها توسط ذینفعان خارجی را تجزیه و تحلیل کردیم. در حالی که هر چهار شرکت اقدامات CSR را اجرا کردند، دو شرکت (یک شرکت معدنی و یک شرکت آب) به اهداف CSR مورد نظر خود دست یافتند، در حالی که دو شرکت دیگر (یک شرکت معدنی دیگر و یک شرکت دخانیات) به این اهداف دست نیافتند. تجزیه و تحلیل ما نشان داد که آزمایش و خطا به توضیح این نتایج متفاوت، کمک می‌کند.

آزمایش و خطا در زمینه‌ی CSR به این معناست که شرکت‌ها دانش در مورد اثرات محلی اقدامات CSR خود تولید می‌کنند و از این دانش برای تطبیق مداوم اقدامات CSR خود استفاده می‌کنند. با ایجاد یک ارتباط نزدیک بین تولید دانش CSR و تطبیق اقدامات CSR، این شرکت‌ها توانستند به اهداف CSR مورد نظر خود دست یابند. برای مثال، یک شرکت معدنی برای ایجاد منافع بهداشتی برای جوامع محلی (هدف CSR) یک برنامه‌ی HIV/AIDS (اقدام CSR) را اجرا کرد. این ابتکار CSR موفق بود زیرا شرکت گفتگوی مداوم و مثبتی را با جوامع محلی برقرار کرد، از جمله با برگزاری منظم جلسات مشاوره با جامعه که به گفته‌ی یکی از مدیرانی که با او مصاحبه کردیم، “مردم در جوامع اطراف ما می‌توانند مسائل را مطرح کنند.” این شرکت از این دانش در مورد آنچه در محل اتفاق می‌افتد برای تطبیق اقدامات CSR خود با شرایط محلی استفاده کرد.

برعکس، در شرکت‌هایی که نتوانستند به اهداف موردنظر CSR دست یابند، ثبات – نه آزمایش و خطا – محور اجرای CSR آن‌ها بود. در این شرکت‌ها، تأکید بر استانداردسازی ابتکارات CSR بر اساس بهترین شیوه‌های درک شده در میان مدیران ارشد بود. هیچ حلقه‌ی بازخوردی وجود نداشت – دانشی که با ابتکارات CSR در محل تولید می‌شد به مدیرانی که تأمین بودجه و نظارت بر این ابتکارات را بر عهده داشتند منتقل نمی‌شد و کارکنان در محل اختیارات کمی برای تطبیق اقدامات CSR با شرایط محلی داشتند.

برای مثال، یک شرکت معدنی که در کشوری در حال توسعه معدن‌داری می‌کرد، برای بهره‌مندی جوامع محلی (هدف CSR) با مقامات محلی (اقدام CSR) مشارکت ایجاد کرد. با این حال، این ابتکار CSR نتوانست از جوامع محلی حمایت کند زیرا مقامات محلی فاسد بودند و بیشتر درآمدهای مالیاتی حاصل از معدن‌داری از منطقه خارج می‌شد. این که مشارکت با مقامات محلی به نفع جوامع محلی نبود، برای افرادی که در محل کار می‌کردند کاملاً آشکار بود، اما این واقعیت هرگز به تصمیم‌گیرندگان سازمانی منتقل نشد. در نهایت، نارضایتی محلی از مقامات منجر به قیامی خشونت‌آمیز با تعداد زیادی کشته شد – «در واقع یک جنگ داخلی»، همانطور که مدیر شرکت معدنی گفت. مشکل این بود که شرکت معدنی فاقد رویکرد تجربی بود – هیچ راهی برای آگاهی از فساد و استفاده از این بینش برای تجدید نظر در مشارکت خود با مقامات محلی و کاوش در اقدامات جایگزین CSR که به نفع جوامع محلی باشد، نداشت.

شرکت‌ها چگونه می‌توانند آزمایش و خطا را در اجرای مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها (CSR) خود تقویت کنند

ساختارها و فرهنگ‌های سازمانی می‌توانند پذیرش رویکرد تجربی برای اجرای CSR را برای شرکت‌ها دشوار کنند. تحقیقات ما به دو روشی اشاره می‌کند که شرکت‌ها می‌توانند این موانع را از میان بردارند.

اول، شرکت‌ها باید به‌طور گسترده برای مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها بسیج شوند. دو شرکتی که به اهداف CSR خود دست یافتند، کارکنان مختلفی را در فعالیت‌های CSR خود مشارکت دادند، از جمله مدیران رده پایین و کارکنانی که در کارگاه‌های تولیدی از راه دور کار می‌کنند. این کارکنان مختلف دانش خود را در مورد اثرات محلی اقدامات CSR به اشتراک گذاشتند و توانستند اقدامات CSR را با شرایط محلی تطبیق دهند و بدین ترتیب به جای ثبات، آزمایش و خطا را تقویت کنند. این پویایی در دو شرکتی که نتوانستند به اهداف CSR خود دست یابند وجود نداشت، زیرا فعالیت‌های CSR عمدتا توسط مدیران ارشد و تیم‌های CSR مدیریت می‌شد. برای بسیج گسترده برای CSR، مهم است که شرکت‌ها در هر بخش از شرکت، قهرمانان CSR را معرفی کنند – کارمندانی که در هر بخش از شرکت به CSR اهمیت زیادی می‌دهند. این باعث می‌شود که به احتمال زیاد با موانع بوروکراتیک اجتناب‌ناپذیری که برای اصلاح برنامه‌ها حتی در شرکت‌های بزرگ خوش‌نیت وجود دارد، مبارزه کنند. شرکت‌ها همچنین باید ارتباط بین این قهرمانان CSR را در سراسر شرکت تقویت کنند، زیرا این امر به این کارکنان کمک می‌کند تا از یکدیگر حمایت و تشویق کنند.

دوم، شرکت‌ها باید اعتماد به توجیه اقتصادی (Business Case) برای مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها را در میان کارکنان خود القا کنند. در دو شرکتی که به اهداف CSR خود دست یافتند، اکثر مدیران این موضوع را مسلم می‌دانستند که CSR در نهایت نتیجه خواهد داد، شاید به روش‌های پیش‌بینی نشده. با ایجاد یک فرهنگ سازمانی که در آن مدیران نیازی به اثبات سودآوری CSR در کوتاه‌مدت نداشته باشند، این شرکت‌ها فضایی را برای مدیران ایجاد کردند تا بررسی کنند که آیا اقدامات CSR به اهداف مورد نظر می‌رسند یا خیر. برعکس، در دو شرکتی که نتوانستند به اهداف CSR خود دست یابند، مدیران به توجیه اقتصادی CSR اعتماد نداشتند و برای کاهش ریسک‌های خاص شهرت یا نظارتی درگیر CSR شدند – یک فرهنگ سازمانی که فضای کمی برای بررسی اینکه آیا اقدامات CSR به اهداف مورد نظر می‌رسند یا خیر، باقی می‌گذارد. برای القای یک توجیه اقتصادی با اعتماد به نفس برای CSR، شرکت‌ها باید جبران خسارت مدیران را به تحقق اهداف CSR مرتبط کنند (به عنوان مثال، پاداش برای مدیرانی که توانستند انتشار آلاینده‌های یک کارخانه را کاهش دهند) و بدین ترتیب، اهمیت قائل شدن به CSR را صرف نظر از اثرات مالی کوتاه مدت آن، روشن سازند.

شرکت‌های سرمایه‌گذار پایدار و سازمان‌های رتبه‌دهی ESG چگونه می‌توانند آزمایش و خطا را رصد کنند

اگر اجرای تأثیرگذار CSR نیازمند آزمایش و خطا باشد، این موضوع نه تنها برای شرکت‌هایی که CSR را اجرا می‌کنند مهم است، بلکه برای شرکت‌هایی که فعالیت‌های CSR را به‌صورت خارجی رصد می‌کنند نیز اهمیت دارد، که از آن میان، سرمایه‌گذاران پایدار و سازمان‌های رتبه‌دهی ESG برجسته‌ترین آن‌ها هستند. مطالعه‌ی ما نشان می‌دهد که رصد فعالیت‌های جاری CSR یک شرکت، تصویری قابل اعتماد از تأثیرگذاری آن شرکت ارائه نمی‌دهد. سرمایه‌گذاران پایدار و سازمان‌های رتبه‌دهی ESG همچنین باید رصد کنند که آیا شرکت‌ها رویکرد تجربی را برای اجرای CSR در پیش گرفته‌اند یا خیر. در حالی که رصد آزمایش و خطا ممکن است ذاتاً متناقض به نظر برسد، تحقیقات ما دو روشی را پیشنهاد می‌کند که این کار از طریق آن‌ها امکان‌پذیر است.

اول، سرمایه‌گذاران پایدار و سازمان‌های رتبه‌دهی ESG باید رصد کنند که چه کسانی در تولید دانش CSR مشارکت دارند. برای مثال، در تعامل با سهامداران، سرمایه‌گذاران پایدار می‌توانند از شرکت‌ها بپرسند که کدام کارکنان در تولید دانش CSR مشارکت دارند. به‌طور خاص، سرمایه‌گذاران پایدار می‌توانند بررسی کنند که آیا مدیران محلی یا کارکنان در کارگاه‌های تولیدی از راه دور می‌توانند نگرانی‌های مرتبط با پایداری را مطرح کنند و دفتر مرکزی چگونه با این نگرانی‌ها برخورد می‌کند. اگر شرکت‌ها تنها گروه محدودی از مدیران را در تولید دانش CSR مشارکت دهند، نسبت به اینکه آیا به اهداف CSR خود دست می‌یابند یا خیر، کورکورانه عمل می‌کنند – و ممکن است در نهایت نتوانند تأثیر مثبتی ایجاد کنند.

دوم، سرمایه‌گذاران پایدار و سازمان‌های رتبه‌دهی ESG به‌عنوان ذی‌نفعان خارجی باید بررسی کنند که چه کسی در تطبیق شیوه‌های CSR مشارکت دارد. برای نمونه، سازمان‌های رتبه‌دهی ESG علاوه بر پوشش خط‌مشی‌ها و شیوه‌های جاری CSR، باید بررسی کنند که چه کسی اختیار تطبیق شیوه‌های CSR با شرایط محلی را دارد. به‌طور خاص، سازمان‌های رتبه‌دهی ESG ممکن است بررسی کنند که آیا مجموعه‌ی وسیعی از کارکنان در تطبیق شیوه‌های CSR حق رأی دارند یا خیر. سازمان‌های رتبه‌دهی ESG همچنین می‌توانند بررسی کنند که شرکت‌ها چگونه از شکست‌های مرتبط با CSR درس می‌گیرند تا مشخص شود که آیا شرکت‌ها رویکرد تجربی را برای اجرای CSR ایجاد کرده‌اند یا خیر. با توسعه‌ی معیارهای جدید برای اینکه آیا شرکت‌ها رویکرد تجربی را برای اجرای CSR در پیش گرفته‌اند یا خیر، سازمان‌های رتبه‌دهی ESG می‌توانند بینش‌های مهمی را درباره‌ی عملکرد داخلی فعالیت‌های CSR شرکت‌ها ارائه دهند.

…………………………..

یک رویکرد تجربی برای اجرای مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها (CSR) می‌تواند چالش‌های جدیدی را برای مدیران ایجاد کند، از جمله مدیریت شیوه‌های ناسازگار CSR و مواردی که آزمایش‌های محلی با شکست مواجه شده‌اند. همچنین، نظارت بیرونی بر آزمایش و خطا دشوار است و بنابراین، چالش‌های جدیدی را برای سرمایه‌گذاران پایدار و سازمان‌های رتبه‌دهی ESG ایجاد می‌کند. با این حال، ما اطمینان داریم که مزایای بالقوه‌ی رویکرد تجربی، به‌شدت بر معایب احتمالی آن می‌چربد. به هر حال، آنچه در خطر است این است که آیا اقدامات CSR شرکت‌ها به اهداف مورد نظر CSR دست می‌یابد یا خیر – و بنابراین اینکه آیا شرکت‌ها تأثیر مثبتی بر محیط زیست و جامعه دارند یا خیر.

نویسندگان: امیلیو مارتی،دیوید ریسی،اوا شلیندوین،اندورماچی آتاناسوپولو

منبع:مجله مسئولیت اجتماعی شرکتها

آشنایی با تجهیزات پنوماتیک پنوگستر

آشنایی با تجهیزات پنوماتیک پنوگستر

جک پنوماتیک دارای قطعات مختلفی است. می توان به قطعه آماده سازی هوا، شیرهای کنترل، رگلاتور های کنترل و سیلندر های مخصوص، لوله و اتصالات اشاره کرد. جک‌های پنوماتیک جزء مهمترین وسیله های تحریکی در سیستم‌های پنوماتیک محسوب می شوند. ابعاد جک های پنوماتیک متفاوت است و باید با توجه به نیاز خود جک پنوماتیک را از سایز ۱۶ تا سایز ۲۰۰ تهیه کنید.

به طور کلی شماره پایه و طراحی سیلندر را نیز در نظر بگیرید و در هنگام سفارش به ویژگی های هر یک از این جک ها دقت کنید. به طور کلی برای سرعت جک و افزایش دبی سایز شلنگ ها در نظر گرفته می شود. شما می توانید با مراجعه به پنو گستر با مشاورین ما در این مجموعه تماس بگیرید و سوالات خود را در مورد انواع جک پنوماتیک مطرح کنید.

نکات مهم هنگام خرید جک پنوماتیک

نکاتی هستند که در هنگام خرید جک پنوماتیک باید به آنها دقت کنید. در هنگام خرید قطر پیستون و طول کورس را در نظر بگیرید؛ زیرا این دو مورد در کارایی جک پنوماتیک بسیار تاثیرگذار هستند. جک‌ها بر اساس کاربردی که دارند از ویژگی های مختلفی برخوردار هستند. این ویژگی های متمایز باعث شده اند تا جک ها با توانایی ها و قابلیت های گوناگون به بازار عرضه شوند. طول کورس پنوماتیک به دامنه حرکتی گفته می شود. به عبارتی نقطه شروع حرکت شفت تا نقطه‌ی پایان را طول کورس می نامند.

از واحد میلی متر برای آن استفاده می شود. طول کورس جک پنوماتیکی از ۱ میلیمتر تا ۲۰۰۰ میلی متر متغیر است. در هنگام انتخاب و خرید سیلندر پنوماتیک شاید کمی دچار مشکل شوید زیرا این سیلندرها هزاران مدل مختلف دارند و دارای طیف وسیعی از قطعات هستند. در نتیجه بهتر است قبل از خرید با مشخصات آنها، با محیط کاری و نیاز خود به خوبی آشنا باشید.

برای خرید انواع تجهیزات پنوماتیکی بهتر است به مراکز معتبر مراجعه کنید تا بتوانید بهترین محصولات را با بهترین برندها خریداری نمایید. همانطور که گفتیم جک پنوماتیک دارای انواع گوناگونی است. شما باید با توجه به نیاز خود ابعاد و سایز آن را انتخاب کنید. پنو گستر یکی از این مجموعه ها است که توانسته بهترین تجهیزات پنوماتیکی را در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد. می توانید با مراجعه به این سایت انواع شیربرقی پنوماتیک، شیر دستی پنوماتیک و جک پنوماتیک را در سایز ها و ویژگی‌های مختلف مشاهده و با مشخصات آنها آشنا شوید.

.

این مجموعه شرایط خرید آنلاین و غیرحضوری را برای شما فراهم کرده است که به راحتی با مراجعه به سایت می توانید هر آنچه می‌خواهید را خریداری کنید. قبل از خرید می توانید با مشاورین در رابطه با تمامی تجهیزات پنوماتیک صحبت کنید و محصول مد نظر خود را سفارش دهید.

امروزه بهتر است برای خرید انواع سیلندر های پنوماتیکی که برای جابجایی و انتقال نیروی خطی استفاده می شوند به مراکز معتبر مراجعه کنید. پارامترهای مهمی هستند که در هنگام انتخاب جک پنوماتیک باید به آنها دقت کنید. از جمله این پارامترها می توان به طور کورس و قطر پیستون اشاره کرد. طول کورس با واحد میلی متر اندازه گیری می شود و به طور معمول از یک تا ۲۰۰۰ میلی متر متغیر می باشد. شما با توجه به نیاز و صنعت خود باید آنها را انتخاب کنید. جک های مورد استفاده در دستگاه‌ها و صنایع دارای طول کورس های استاندارد هستند که اگر نیاز باشد امکان تغییر در اندازه آن‌ها وجود دارد. هر چقدر که قطر پیستون بزرگتر باشد طول آن افزایش می‌یابد. در صورتی که کورس جک زیاد باشد برای جلوگیری از خطر خم شدن از قطر بالاتر و بزرگتر استفاده می شود. پنو گستر ارائه دهنده انواع جک پنوماتیک است که به عنوان مرکز خرید جک پنوماتیک می تواند شما را راهنمایی کند.

.

جک های پنوماتیکی در سایزها، ابعاد و کاربردهای گوناگونی به بازار عرضه شده‌اند. در انواع یک طرفه و دو طرف در اختیار مصرف کنندگان قرار گرفته‌اند. در جک یک طرفه، حرکت رفت و برگشت از یک طرف انجام می‌‌شود؛ بنابراین هوای فشرده از یک سمت وارد و از همان سمت خارج میشود. هوای داخل سیلندر نیز به کمک فنر بازگرداننده، تخلیه می شود و به حالت اولیه برمیگردد. طول کورس سیلندرها محدود است و تا ۱۰۰ میلی متر در نظر گرفته شده است. این جک‌ها از هوای فشرده استفاده می‌کنند و زمانی که فشار هوا قطع می شود جک به طور دقیق می‌ایستد. این توقف دقیق از جمله مزایای آن است. این سیلندر ها در صنعت فشرده سازی، پرس قطعات و جدا کردن قطعات استفاده کنید. جک های دوطرفه نیز بسیار پرکاربرد هستند. دو طرفه به این معناست که حرکت رفت و برگشت توسط هوای فشرده انجام می‌شود و فنر بازگرداننده در آنها تعبیه نشده است.

 واحد مراقبت پنوماتیک

 واحد مراقبت پنوماتیک

واحد مراقبت پنوماتیک یکی از اجزای بسیار مهم در سیستم های پنوماتیکی می باشد که وظیفه مهمی بر عهده دارد.، هوایی که توسط کمپرسور تولید می شود هنگام طی مسیر در لوله ها تا رسیدن به عملگرها و عمل کننده ها (شیرپنوماتیک ، سیلندرو…) معمولا دچار آلودگی هایی نظیر وجود ذرات گردو غبار و رطوبت می گردد. این آلودگی ها موجب خرابی و کاهش عمر مفید شیرآلات و دیگر اجزای سیستم پنومانیک خواهد شد. به منظور پاک سازی هوای تولید شده توسط کمپرسور، از واحد مراقبت پنوماتیک استفاده می شود.

واحد های مراقبت پنوماتیکی از سه جزء فیلتر ، روغن زن و رگولاتور تشکیل می شوند که در ادامه جهت آشنایی با نحوه عملکرد واحد مراقبت درمورد این سه قطعه  و نحوه عملکرد آنها توضیح خواهیم داد

REGULATOR  رگلاتور

هوای خروجی از کمپرسور به دلیل تفاوت فشار هوا در مخزن کمپرسور در زمان های متفاوت دارای فشار ثابت نیست و در یک سیستم پنوماتیک نیاز به فشار ثابت که معمولا بین 1 تا 12 بار میباشد. وظیفه رگلاتور که یکی از اجزا واحد مراقبت پنوماتیک هست تنظیم فشار ثابت هست که توسط چرخاندن دسته تنظیم فشار رگلاتور انجام میشود و از روی گیج نصب شده روی آن فشار قابل رویت میباشد.

 اتصالات پنوماتیک چیست؟

اتصالات پنوماتیک

اتصالات پنوماتیک ارتباط اساسی بین لوله ها، شیلنگ ها و سایر اجزای یک سیستم پنوماتیک را فراهم می کنند. اتصالات هوا دارای مهر و موم های محکم تری هستند و نیاز به فشار کمتری نسبت به اتصالات هیدرولیک دارند و معمولاً در انواع مختلف اتصال دهنده ارائه می شوند. “پنوماتیک” به طور خاص به انتقال نیرو از طریق حرکت کنترل شده گازهای تحت فشار (از جمله هوا) اشاره می کند. در هر سیستم با نیروی پنوماتیک، گازهای تحت فشاری که مکانیزم های مورد نیاز را به حرکت در می آورند، معمولاً از طریق شبکه ای از لوله های سفت و سخت، شیلنگ های مقاوم، یا طول لوله های انعطاف پذیر به جایی که مورد نیاز است، تحویل داده می شوند.

اکثریت قریب به اتفاق این مجراها به یکدیگر – و همچنین به دستگاه های مختلف در حال تغذیه – توسط طیف گسترده ای از اتصالات پنوماتیک، کوپلینگ ها، شیرها و آداپتورها متصل می شوند. به عنوان یک توصیف کلی، اتصالات پنوماتیکی می تواند هر نوع اتصال دهنده ای باشد که برای اتصال اجزا یا دستگاه ها در یک سیستم هوای خشک مهر و موم شده و تحت فشار طراحی شده است.

.

 

صنایع دستی اصفهان

صنایع دستی اصفهان

خرید صنایع دستی اصفهان یک موضوع جذاب است و طرفداران خودش را دارد. برای این خرید لازم است که شما در زمینه صنایع دستی، اطلاعاتی داشته باشید که در ادامه، راجب این مورد صحبت خواهیم کرد. همچنین موضوع روش خرید، می‌تواند در این زمینه بسیار چالش‌برانگیز باشد. افراد ممکن است به خرید صنایع دستی علاقه زیادی داشته باشند؛ اما وقت لازم برای گشت‌وگذار در بازار‌ها را نداشته باشند.

از سویی دیگر، حمل این آثار فاخر کار آسانی نخواهد بود و لازم است که انجام این کار را به حرفه‌ای‌ها واگذار کنیم. در ادامه مطلب قصد داریم راجب تمامی روش‌های خرید صنایع دستی اصفهان صحبت کرده و بهترین این روش‌ها را انتخاب کنیم. موضوع صنایع دستی بسیار پر‌اهمیت است و ما را در حفظ تاریخ و تمدن گذشتگانمان یاری خواهد کرد.

توضیحات کلی راجب صنایع دستی اصفهان و خرید آن

ایران کشور پهناوری است؛ به‌همین دلیل از شهرهای متنوعی تشکیل شده که هرکدام از این شهر‌ها، پر از رسم و رسوم، سوغاتی و صنایع دستی هستند. گل سرسبد ایران، اصفهان است. این شهر به‌غیر از زیبایی‌های بی‌نظیری که دارد، دارای صنایع دستی بسیار زیبا است. در‌ واقع با کیفیت‌ترین صنایع دستی ایران با هنر اصیل هنرمندان اصفهان ساخته شده و روانه بازار خواهد شد تا تمامی مردم بتوانند خرید صنایع دستی اصفهان را به‌راحتی انجام دهند.

خرید صنایع دستی در اصفهان می‌تواند برای شما یک تجربه جالب باشد. این صنعت در این شهر از تاریخچه‌ای قدیمی و ارزشمند برخوردار است؛ به‌همین دلیل در حین این خرید، شما با هنرهایی آشنا خواهید شد که نشان از تاریخ درخشان کشورمان داشته است. شاید برای شما نیز سوال باشد که این صنایع دستی پرآوازه، چه مواردی را شامل خواهد شد؟ میناکاری، قالی بافی، قلمکاری، مسگری، فیروزه کوبی، خاتم کاری، نگارگری، منبت کاری و ملیله سازی نمونه‌هایی از صنایع دستی اصفهان هستند. البته ناگفته نماند که صنایع دستی این شهر، بسیار گسترده‌تر از مواردی است که هم‌اکنون عنوان شد.

خرید صنایع دستی می‌تواند به دلایل متفاوتی انجام شود. برخی از افراد ممکن است به دلیل علاقه زیادی که به شهر اصفهان و ترکیب رنگ‌های آن دارند، خرید صنایع دستی اصفهان را انجام دهند. دسته‌ای دیگر از افراد خرید صنایع دستی را به دلیل زیبایی ظاهری آن انجام می‌دهند. در ‌واقع این افراد دوست دارند خانه‌هایشان به کمک این وسایل، شکیل‌تر شود. عده‌ای دیگر ممکن است عاشق هنر و تاریخ باشند؛ به‌همین دلیل خرید صنایع دستی اصفهان می‌تواند برای این افراد انتخاب بسیار عالی باشد. در نهایت موضوع مهمی که در این زمینه مطرح است، انتخاب بهترین روش خرید صنایع دستی است که در قسمت بعد به‌طور کامل به این مسئله خواهیم پرداخت.

صنایع دستی اصفهان

انواع روش‌های خرید صنایع دستی اصفهان

خرید صنایع دستی اصفهان یک موضوع گسترده و بزرگ است. مردمی که این صنایع را خریداری می‌کنند اغلب اصفهانی نیستند. این افراد یا مسافر هستند که خرید را حضوری انجام می‌دهند و یا افرادی ساکن در شهری به‌غیر از اصفهان هستند. در ‌واقع این افراد از راه دور، خواهان خرید صنایع دستی هستند که در شهر اصفهان قرار دارد. خرید صنایع دستی می‌تواند به ۳ طریق مختلف انجام شود. در ادامه به این ۳ روش و جزئیات مربوط به آن‌ها خواهیم پرداخت.

خرید حضوری

ساکنان اصفهان و یا مسافرانی که به این شهر ارزشمند سفر می‌کنند شاید دوست داشته باشند که از صنایع دستی این شهر، دیدن کرده و آن را خریداری کنند. مزیت این روش خرید، بررسی حضوری کالا است. با یک پرس‌و‌جوی کوتاه می‌توانید به‌راحتی مغازه‌هایی را پیدا کنید که فروشنده صنایع دستی در اصفهان هستند. حتی می‌توانید به بازار معروف این شهر رفته و از صنایع دستی زیبای آن دیدن کنید و در آخر تعدادی را خریداری کنید. ناگفته نماند که صنایع دستی اصفهان یکی از سوغاتی‌های این شهر محسوب می‌شود.

خرید آنلاین

ممکن است افرادی به‌دنبال خرید صنایع دستی اصفهان باشند که شرایط سفر به این شهر را نداشته باشند. حتی ممکن است افراد بخواهند در زمان خرید، کالاهای زیادی را دیده و قیمت‌ها را باهم مقایسه کنند و در آخر بهترین گزینه را انتخاب کرده و خریداری کنند. تحت این شرایط بهترین راه، خرید مستقیم از تولید کننده‌های صنایع دستی اصفهان است. در این زمان، خرید آنلاین می‌تواند یک راه‌‌کار مناسب باشد.

برای خرید صنایع دستی اصفهان خوشبختانه امروزه سایت‌های مختلفی وجود دارند که در این زمینه به شما کمک خواهند کرد. با چند جست‌وجوی کوچک و ساده می‌توانید با هر یک از ظروف و هنر‌های مربوط به شهر اصفهان آشنا شوید و در ادامه، جزئیات هر نوع صنایع دستی را بررسی کنید. در این روش قیمت‌ها در دستان شما قرار دارند و می‌توانید از نظر اقتصادی نیز بهترین تصمیم را بگیرید. فروشگاه صنایع دستی دیار هنر یکی از بهترین سایت‌های صنایع دستی اصفهان است که می‌تواند به شما در داشتن یک خرید به‌یادماندنی، کمک شایانی بکند.

خرید سازمانی

در ایران سازمان‌های مختلفی وجود دارند و ممکن است لازم باشد که سازمان‌ها برای افراد مشغول به‌کار، هدیه‌هایی تهیه کنند. از آن‌‌جایی که در این زمان‌ها توجه به هنر و تاریخ بسیار مهم و حیاتی است، خرید صنایع دستی اصفهان می‌تواند یک گزینه مناسب برای هدیه سازمانی باشد. این خرید هم می‌تواند به‌صورت حضوری انجام شود و هم می‌تواند یک خرید آنلاین باشد. موضوع مهم در زمینه هدیه سازمانی، قیمت است. در این زمان، سازمان‌ها می‌توانند با ‌استفاده از بهترین سایت صنایع دستی اصفهان، به‌راحتی و در کم‌ترین زمان ممکن یک خرید به‌صرفه انجام دهند و مردم را بیش از پیش با این هنر ارزشمند آشنا کنند.

صنایع دستی اصفهان

نتیجه گیری

در مطلب فوق در ابتدا راجب صنایع دستی صحبت کردیم. دیدیم که اصفهان یک شهر پر‌اهمیت در زمینه صنایع دستی محسوب شده و صنایع دستی نیز در آن بسیار گوناگون است. همچنین دریافتیم که افراد ممکن است به دلایل مختلفی خرید صنایع دستی را انجام دهند. دانستیم که انتخاب روش خرید یک موضوع مهم و حیاتی در زمینه صنایع دستی خواهد بود.

در قسمت بعد روش‌های مختلف خرید صنایع دستی اصفهان را بررسی کردیم و در آخر دیدیم که بهترین روش، روش خرید آنلاین است. در‌واقع شما با ‌استفاده از فروشگاه آنلاین صنایع دستی اصفهان می‌توانید از تمامی محصولات در کم‌ترین زمان ممکن دیدن کنید، جزئیات کامل هر ‌مورد را با دقت بخوانید و قیمت‌ها را نیز مقایسه کنید. در ‌نهایت بهترین مورد را بسته به نیاز خودتان یافته و خریداری کنید.

راهنمای کامل دریافت وام طلا در سال 1403

راهنمای کامل دریافت وام طلا در سال 1403

وام طلا یکی از جدید ترین مدل های وام موجود در ایران به حساب می آید که به خاطر داشتن یک سری ویژگی های خاص، محبوبیت زیادی هم کسب کرده است. برای استفاده از این وام، شما هیچ نیازی به استفاده از خدمات یک ضامن ندارید! همین مسئله هم باعث شده تا افراد بتوانند در سریع ترین زمان ممکن نسبت به دریافت آن اقدام نمایند. جالب است بدانید که وام های ارائه شده همراه با ضمانت طلا هم مبلغ مناسبی دارند و هم با شرایط مطلوبی در اختیار مشتریان قرار می گیرند. امروز ما قصد داریم تا چیستی این وام و نکات مهم برای دریافتش را زیر ذره بین ببریم. پس با ما همراه شوید.

وام طلا چیست؟

بیایید کارمان را با پاسخ به یک سوال مهم و کلیدی شروع کنیم: وام طلا چیست؟ در حالت عادی برای دریافت یک وام شما باید چندین ضامن را به بانک معرفی نمایید. هر کدام از این ضامن ها به نحوی خاص پروسه و مراحل اداری را تحت تاثیر خود قرار می دهند. از آنجایی که یافتن یک ضامن برای خیلی از افراد کار دشوار و پیچیده ای به حساب می آید، بانک ها و موسسات مالی تصمیم گرفتند تا روند ارائه وام را تغییر دهند.

در این شرایط، اولین نسخه از وام طلا ایجاد شد. از جمله دیگر نام های آن می توان به وام روی طلا اشاره نمود. زمانی که شما به جای استفاده از ضامن، طلا را در اختیار موسسات مالی می گذارید، از این وام استفاده کرده اید. وام هایی که روی طلا ارائه می شوند شرایط فوق العاده ای داشته و استفاده از آنها مزایای متنوعی را نیز در اختیار شما می گذارند. همین مسئله هم باعث شده تا افراد به استفاده از این وام علاقه زیادی نشان دهند.

مهم ترین مزیت این وام چیست؟

حتما شما هم از خود می پرسید که مهم ترین مزیت  استفاده از وام طلا چیست؟ این وام به شما اجازه می دهد تا ارزش سرمایه طلایی خود را حفظ کنید. قیمت طلا به صورت روزانه در حال افزایش است. حال اگر شما به جای فروش طلا با استفاده از این وسیله وام بگیرید، هم ارزش طلا های خود را حفظ کرده اید و هم می توانید مشکلات مالی خود را تا حدی حل نمایید. جدا از این مسئله، وام هایی که ضمانت طلا دارند، به صورت شرعی، رسمی و قانونی ارائه می شوند.

دریافت وام همراه با ضمانت طلا

اقساطی که برای این مدل از انواع وام در نظر گرفته شده است انعطاف پذیری بالایی داشته و افراد می تواند بر اساس شرایط خود بهترین را مورد استفاده قرار دهند. وام های سنتی به ضامن و هزینه های مازاد زیادی نیاز داشتند ولی وام های مخصوص طلا این مشکل را به همراه ندارند! شما می توانید با خیال راحت و بدون هیچ مشکلی نسبت به استفاده از این وام فوق العاده اقدام نمایید. در نهایت، این وام ها بدون طی کردن مراحل اداری پیچیده در اختیار مشتریان قرار می گیرند. پس استفاده از آنها در هر شرایطی مزایای زیادی را به همراه دارد.

شرایط دریافت وام با ضمانت طلا وام روی طلا

تا امروز افراد زیادی از ما سوال پرسیده اند که شرایط دریافت وام با ضمانت طلا چیست؟ اولین شرط دنبال کردن این پروسه به ارائه مقداری طلا با ارزش وام اشاره دارد. ضمانت طلای شما باید برابر با همان مبلغی باشد که شما به دنبال دریافت آن هستید. مثلا اگر شما قصد دریافت 50 میلیون تومان وام را دارید، باید 50 میلیون تومان طلا را در اختیار مراکز فعال در این زمینه قرار دهید. جدا از این مسئله، متقاضیان باید توانایی پرداخت اقساط وام دریافتی را در زمان مقرر شده داشته باشند.  عدم توجه به این مسئله، روند دریافت وام را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

شرایط دریافت وام روی طلا
شرایط دریافت وام روی طلا

بررسی مدارک مورد نیاز برای دریافت این وام

البته که در حال حاضر نمی توان به صورت عمومی مدارک مورد نیاز برای دریافت وام طلا را مشخص نمود. هر موسسه مالی و بانک های فعال در این زمینه، یک سری مدارک خاص را از افراد طلب می کند. مدارک شناسایی همچون کارت ملی، شناسنامه، کپی آنها و چند قطعه عکس به عنوان مهم ترین مدارک مورد نیاز برای دنبال کردن این پروسه به حساب می آیند. جدا از این مسئله، شما باید طلایی که به عنوان ضمانت در نظر گرفته اید را نیز در اختیار بانک بگذارید. علاقه مندان به استفاده از این مدل وام، می توانند مشاوره تخصصی و حرفه ای دریافت نمایند. تیم های مطرحی همچون مجموعه وام طلا بر اساس شرایط شما، بهترین راهکار را در اختیارتان خواهد گذاشت. پس برای دریافت این وام، شما می توانید با خیال راحت خدمات این مجموعه را مورد استفاده قرار دهید.

هنگام ثبت درخواست برای این وام باید چه نکاتی را به خاطر بسپاریم؟

آیا شما هم به دنبال دریافت وام طلا هستید؟ پس باید چند نکته مهم و کلیدی را مد نظر قرار دهید. اولین نکته به نوع ضمانت شما اشاره دارد. شما می توانید طلای آب شده، سکه های طلا، زیور آلات و جواهرات را به عنوان ضمانت در اختیار بانک های فعال در این زمینه قرار دهید. به خاطر داشته باشید که وام های ارائه شده روی زیور آلات و جواهرات، برابر با 85 درصد مبلغ کل هستند. یعنی اگر شما 100 میلیون تومان طلا در اختیار داشته باشید، می توانید 85 میلیون تومان وام بگیرید. ریسک تغییرات قیمت طلا همراه با نوسانات این فلز با ارزش باعث شده تا موسسات مالی روی این مورد حساسیت زیادی نشان دهند.

دومین نکته به شرایط در نظر گرفته شده برای وام با ضمانت طلا توسط شرکت های مالی اشاره دارد. بیایید بانک کارگشایی را به عنوان مثال در نظر بگیریم. بانک کارگشایی یکی از بهترین موسسات مالی فعال در زمینه ارائه وام طلا به حساب می آید. البته که وام ارائه شده توسط این موسسه مالی به شدت محدود بوده و مبلغ زیادی را به همراه ندارد. به ازای هر 25 گرم ترهین طلا، شما می توانید 5 میلیون تومان وام با سود 4 درصد و بازپرداخت یکساله دریافت نمایید.

در نهایت، برای دریافت وام روی طلا شما باید خدمات یک مشاور حرفه ای و خوش سابقه را مورد استفاده قرار دهید. استفاده از خدمات مشاورین حرفه ای برای بررسی شرایط و دریافت وام، همواره نتایج مطلوبی را برای شما به همراه خواهد داشت. جالب است بدانید که مشاورین سوم شخص فعال در این زمینه، می توانند خدمات خود را با استفاده از روش های متنوعی در اختیار مشتریان قرار دهند. برای دریافت وام طلا به صورت تضمینی و همراه با شرایط معقولانه، شما می توانید هم اکنون با کارشناسان شرکت ما تماس بگیرید تا اطلاعات جانبی در اختیارتان قرار گیرد.

نکات مهم برای دریافت انواع وام با ضمانت طلا
نکات مهم برای دریافت انواع وام با ضمانت طلا

کلام آخر

همانطور که در این صفحه مشاهده کردید، وام طلا یکی از جذاب ترین مدل های وام موجود در ایران به حساب می آید که مزایای زیادی را نیز به همراه دارد. با استفاده از این وام شما دیگر نیازی به صرف وقت برای یافتن ضامن نخواهید داشت! این وام با درصد سود معقولانه ای در اختیار مشتریان و متقاضیان قرار گرفته و همین مسئله هم باعث شده تا کاربران به استفاده از آن علاقه زیادی نشان دهند. به خاطر داشته باشید که مدل های مختلف وام همراه با ضمانت طلا توسط موسسات و نهاد های مختلفی در اختیار علاقه مندان قرار می گیرند.

آشنایی با وکیل کلاهبرداری اینترنتی و وکیل سایبری

آشنایی با وکیل کلاهبرداری اینترنتی و وکیل سایبری

جرم کلاهبرداری اینترنتی جرمی است که محل تحقق آن فضای مجازی و سایبری است. و مرتکب آن بر خلاف کلاهبرداری سنتی، قرار است به کمک رایانه، اسباب تحقق این جرم را فراهم سازد. مرتکب با وارد کردن و تغییر دادن داده هایی، سعی دارد که اسباب فریب قربانی جرم را فراهم کند. به گونه ای که او فریب بخورد  و مال خود در اختیار کلاهبردار قرار دهد. ملاحظه می کنید که خود کلاهبردار، در این جرم، دخالت فیزیکی ندارد بلکه فقط، سعی دارد که به کمک رایانه اسباب جرم را فراهم آورد. اثبات این جرم کمی دشوار است و قربانی جرم، به سختی می تواند به کلاهبردار، دسترسی پیدا کند و با شکایت به طرفیت او، الزامش را به استرداد مال تصاحب شده بخواهد. پیچیدگی پرونده باعث می شود که قربانی به کلی روند پرونده خود را به وکیل کلاهبرداری اینترنتی واگذار کند و از او بخواهد که اطلاعاتی را از کلاهبردار به دست آورد. وظیفه مهم این وکیل آن است که تلاش خود را به کار گیرد و با توسل به ترفندهای حقوقی، درصدد یافتن کلاهبردار جرم باشد. تا بتواند به طرفیت او، شکواییه تنظیم کند و الزام کلاهبردار را به پرداخت خسارات و استرداد اموال قربانی جرم خواستار شود.

وکیل کلاهبرداری اینترنتی کیست؟

وکیل کلاهبرداری اینترنتی، کسی است که به فضای سایبری و مجازی آشنایی کافی دارد و می داند که جرم کلاهبرداری در بستر اینترنت چگونه تحقق می یابد و موجب می گردد که شخصی، قربانی جرم شود و مالی از او تصاحب شود.

وکیل کلاهبرداری اینترنتی بویژه وکیل کلاهبرداری ارز دیجیتال ، کسی است که به اصول و قوانین جرایم رایانه ای آگاهی کافی دارد و می داند که بر پایه رایانه و اینترنت قرار است چه جرایمی تحقق یابد.جرم کلاهبرداری رایانه ای امروزه افزایش چشمگیری داشته و ملاحظه می شود که افراد زیادی را قربانی این جرم کرده است.

جرم کلاهبرداری اینترنتی و وکیل جرایم کلاهبرداری، چه وظیفه ای دارد؟

این جرم همان گونه که از نامش پیداست قرار است در بستر فضای مجازی و سایبری تحقق پیدا کند و فاعل جرم از طریق رایانه با وارد کردن اطلاعات و تغییر دادن داده هایی بدون آنکه قربانی جرم متوجه گردد، اموالی را از او تصاحب کند. اثبات این جرم برخلاف کلاهبرداری سنتی کاری دشوار است. علت آن است که شخص کلاهبردار خود حضور مستقیم در جرم ندارد بلکه به کمک رایانه قرار است این جرم را انجام دهد.پس به سختی می توان جرم او را اثبات و الزامش را به استرداد مال و جبران خسارات خواستار شد.در اینجا بهترین راه کار آن است که قربانی، روند پرونده کیفری خود را به وکیلی که متخصص به جرایم رایانه ای است بسپارد تا وکیل مربوطه، امور راجع به پرونده را عهده دار شود و با به کارگیری ترفندهای حقوقی، کشف جرم کند و بتواند کلاهبردار را پیدا کند و الزام او را به استرداد مال قربانی جرم خواستار شود.

وکیل سایبری

در دنیای پویای امروزی که به سرعت به سوی دیجیتالی شدن پیش می‌رود، مفاهیم حقوقی نیز با چالش‌ها و تغییرات جدید روبروست. یکی از تخصص‌های حقوقی که با پیشرفت فناوری اطلاعات به وجود آمده و به صورت بیشتری در دیجیتالی‌تر شدن جوامع موثر است، وکیل سایبری است. بدون شک این تخصص حقوقی برگرفته از نیاز به حل مسائل حقوقی و جرم‌های دیجیتالی، امنیت اطلاعات، و حفاظت از حریم خصوصی در فضای مجازی، به عنوان یک نیاز روزافزون در دنیای مدرن شناخته می‌شود.وکیل سایبری، به عنوان نخبه‌ای که توانسته است در دنیای پیچیده و پویا وب، نقش بسیار مهمی به عنوان مشاوران حقوقی آنلاین ایفا کند، در مرکز توجه قرار دارد. پس این تخصص در برخورد با چالش‌های متعدد اینترنتی مانند جرم‌های دیجیتالی، نقض حقوق حریم خصوصی، و حفاظت از اطلاعات، نقش حیاتی ایفا می‌کند .

در هر پیشرفت فناورانه، چالش‌ها و فرصت‌ها نیز همراهی دارند. این مقاله، همچنین به بررسی چالش‌ها و فرصت‌هایی که وکیل سایبری در مواجهه با مسائل حقوقی دیجیتالی می‌یابد، خواهیم پرداخت. به همین ترتیب، نقش ویژه وکیل سایبری در ایجاد تعادل بین امور حقوقی و دیجیتالی در جوامع مدرن را به نمایش خواهیم گذاشت.

وکیل کلاهبرداری اینترنتی

در دنیای فناوری و اطلاعات، وکیل سایبری به عنوان پیشوای تخصص حقوقی در دیجیتال، نقش بسیار حیاتی دارد. در این مقاله، به تعریف و نقش وظیفه‌ای وکیل سایبری خواهیم پرداخت.

وکیل سایبری کیست؟

اگر بخواهیم به صورت مختصر و مفید بگوییم باید گفت که وکیل سایبری به عنوان یک حقوقدان تخصص ‌یافته در زمینه حقوق دیجیتال و آنلاین، مسائل حقوقی مرتبط با فضای مجازی را مدیریت و حل می‌کند.

حقوق دیجیتال و امور حقوقی آنلاین

با پیشرفت روزافزون تکنولوژی و نفوذ عمیق دیجیتال در زندگی ما، حقوق دیجیتال به عنوان یک حوزه حقوقی جدید، به معرفی و تفسیر مفاهیمی پیچیده می‌پردازد. این حوزه شامل قوانین و مقرراتی است که به مسائل متنوعی از جمله حفاظت از حریم خصوصی، حمایت از اطلاعات شخصی، و تنظیم حقوق و وظایف افراد در فضای دیجیتال می‌پردازد.

وکیل سایبری به عنوان نماینده اصلی در این زمینه، در مقابل چالش‌ها و مسائل پیچیده حقوق دیجیتالی، به حل اختلافات، ارائه مشاوره حقوقی و پیگیری قضایی در اموری چون سرقت اطلاعات و نقض حقوق حریم خصوصی اشخاص می‌پردازد.

اولین مسابقه نقشه گنج مپنا – مکو در برج میلاد تهران برگزار شد

اولین مسابقه نقشه گنج مپنا - مکو در برج میلاد تهران برگزار شد

نقشه گنج مسابقه‌ای بود که در ششمین نمایشگاه کار ایران در برج میلاد اجرا شد و از بین حدود ۱۰۰ ثبت نام کننده، ۲۰ نفر از طریق قرعه‌کشی به شرکت در مسابقه‌ی نقشه گنج راه‌پیدا کردند. شرکت‌کنندگانی از میان نخبگان که در کنار کارجویانی که برای بازدید غرفه مکو به نمایشگاه کار آمده‌بودند، مهارت خود را حل‌مسئله به چالش‌کشیدند تا به گنج مکو دست‌پیدا کنند.

روند مسابقه نقشه گنج مپنا _مکو

به گفته مهندس علی آزادی‌منش، مدیر روابط عمومی و توسعه برند مکو: «هدف از این مسابقه ارتباط با نخبگان و جوانان جویای کار با استفاده از بازی بود و این مسابقه اساساً به همین دلیل طراحی شد.»

روند مسابقه نقشه گنج مپنا _مکو

شرکت کنندگان در چهار تیم با رنگ‌های قرمز، آبی، سبز و طوسی گروه‌بندی شدند و با هم رقابتی سنگین را تجربه کردند.

ایستگاه شارژ خودرو برقی مپنا که در محوطه برج میلاد قرار دارد، اولین مکان در کشف گنج بود و پس از آن، شرکت‌کنندگان برای رسیدن به گنج ۵ مرحله دیگر را در سالن‌های مختلف نمایشگاه کار پشت سر گذاشتند. پاسخ صحیح به سوالات مسابقه، کلید ورود به مراحل بعدی بود و و مرحله آخر این مسابقه پس از رسیدن به غرفه شرکت مکو انجام شد.

در این مرحله، تیم آبی حضور پرقدرت در رقابت و با پاسخ به تمام سوالات، توانست برنده اولین مسابقه گنج مپنا – مکو شود و گنج را به خود اختصاص دهد. البته به سایر تیم‌های شرکت کننده نیز هدایایی به رسم یادبود اهدا شد.

ششمین نمایشگاه کار ایران

ششمین نمایشگاه کار ایران از ۲۵ تا ۲۷ بهمن ماه در برج میلاد تهران برگزار شد و شرکت مکو با معرفی 90 عنوان فرصت شغلی و با رویکردی جدید در برگزاری نمایشگاه با به ‌کارگیری مسابقه‌ای جذاب برای کارجویان فرصت حضور در این نمایشگاه را داشت.

فرصت‌های نمایشگاه ایران اکسپو 1403

ایران اکسپو 2024

برگزاری اکسپوی تجاری یکی از راه‌‌‌های متعارف جهان امروز برای گسترش تجارت است؛ چه برای تجارت‌‌‌های کوچک و چه برای غول‌‌‌های تجاری. موفق‌‌‌ترین نمونه‌‌‌های اکسپوی جهان، هم بر تجارت تاکید دارند و هم بر در هم تنیدن فرهنگی انسان‌‌‌ها. ایران اکسپو به همین هدف و با حضور ۱۱۹ کشور جهان برگزار می‌شود. اکسپوی ۲۰۲۴ فرصتی برای تمامی شرکت‌های بزرگ، شرکت‌های کوچک و متوسط و فعالان اقتصادی فراهم می‌‌‌کند تا دامنه فعالیت خود را گسترش دهند و در کنار آن سفرای تجاری کشورهای شرکت‌کننده را با فرهنگ، جغرافیا و محیط‌زیست‌‌‌بوم ایران آشنا خواهد کرد. فعالان اقتصادی و تجار می‌توانند با شرکت در این رویداد بزرگ تجاری ارتباطات خود را گسترش دهند، شکل ارتباط خود را از حالت آنلاین به ارتباطات رودررو تبدیل کنند و از این راه به اعتمادسازی بیشتر و بسط فعالیت تجاری اقدام کنند.

از دیگر مزایای شرکت در ایران اکسپو زمینه شبکه‌سازی است. همچنین پوشش خبری که در این رویداد انجام می‌گیرد به شناخته‌‌‌ شدن هرچه بیشتر فعالیت بازرگانان منجر خواهد شد. در آخر، شرکت‌ها و فعالان اقتصادی می‌توانند با داده‌‌‌های بیشتری به تحلیل بازار بپردازند و از استراتژی رقبای خود آگاه شوند. مواردی که همگی به گسترش بازار صادراتی ایران به عنوان هدف اصلی کمک خواهد کرد.

از رویکردهای مهم دولت سیزدهم ارتباط گسترده با کشورهای جهان است که نخستین گام در توسعه روابط اقتصادی و تجاری، معرفی ظرفیت‌‌‌ها و توانمندی‌‌‌های داخلی و شناخت متقابل ظرفیت‌‌‌های کشورهای دیگر است و در ایران اکسپو ۲۰۲۴ شاهد استقبال بی‌نظیر فعالان‌‌‌ اقتصادی از نمایشگاه بودیم و در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو نیز انتظار تحولی عظیم  در عرصه تجارت داخلی و خارجی کشور را داریم. در همین راستا دنیای اقتصاد استراتژی اکسپوهای جهانی را مورد بررسی قرار داده که می‌تواند الگویی برای برگزاری اکسپوی ۲۰۲۴ و مزایای شرکت در آن باشد.

ایران اکسپو 1403

شبکه‌‌‌سازی

شرکت در یک نمایشگاه تجاری هم برای شرکت‌های کوچک و هم برای غول‌‌‌های تجاری یک حسن اساسی دارد: شبکه‌‌‌سازی. چه دارای غرفه باشید و چه تنها در نمایشگاه سیاحتی بکنید این شانس برای شما فراهم است که ارتباطات خود را به شکل دقیق درون بازار هدف خود گسترش دهید. ارتباط رو در رو با دیگر صاحبان کسب و کار این فرصت را فراهم می‌‌‌کند تا افق خود را وسیع‌‌‌تر کرده و به تبادل ارتباطات بپردازید. اگر صاحب کسب و کاری با ذهن باز در یک نمایشگاه تجاری شرکت کند می‌تواند به شکل بالقوه شرکای جدید یا مشتریانی جدید برای خود پیدا کند.

ارتباط رو در‌رو

برقراری ارتباط قوی با مشتریان مهم‌ترین کاری است که در یک تجارت می‌توان انجام داد؛ از همین‌‌‌رو ارتباط رو در رو و چهره‌‌‌به‌‌‌چهره با مشتریان و شرکای بالقوه کمک می‌‌‌کند تا صاحبان کسب و کار بتوانند اعتماد طرف‌‌‌های تجاری را به خود جلب کنند و به اعتبار کار خود بیفزایند. بسیاری از ارتباطات تجاری امروزه به سردی از طریق ایمیل یا تلفن و شبکه‌‌‌های اجتماعی انجام می‌‌‌گیرند. نمایشگاه‌های تجاری یا اکسپو این فرصت را فراهم می‌‌‌کنند تا با برقراری ارتباط انسانی مستقیم اعتماد و احترام متقابل میان شرکای تجاری تقویت شود.

قابلیت‌‌‌های ارتباطی یگانه

بر اساس یافته‌‌‌های یک مقاله، پژوهش‌‌‌های مختلف نشان داده‌‌‌اند هنگامی نتایج مناسب در اکسپو حاصل می‌‌‌شود که میان دانش و مهارت کارکنان غرفه‌‌‌ها هماهنگی مناسبی دیده شده و توان برقراری ارتباط با بازدیدکنندگان نیز مشاهده شود. برقراری ارتباط با مشتریان به قابلیت‌‌‌های مربوط به منابع انسانی اشاره دارد که در آن مزایای رقابتی ایجاد می‌‌‌شود. نیاز به آموزش و گسترش این قابلیت‌‌‌ها ویژگی است که باید توسط مدیران نمایشگاهی مدنظر قرار گیرد تا نتایج مناسب حاصل شود. برقراری ارتباط از دانش ضمنی و مهارت‌‌‌های فردی نشأت می‌‌‌گیرد و تقلید آن توسط رقبا کار آسانی نیست. این قابلیت‌‌‌ها به‌‌‌ عنوان ارزشمندترین قابلیت‌‌‌های سازمان به شمار می‌‌‌روند. چنانچه حین نمایشگاه برقراری ارتباط به خوبی انجام شود، موجب بهبود قصد خرید مشتری و بازگشت سرمایه‌‌‌گذاری در نمایشگاه می‌‌‌شود.

دریافت پوشش خبری

نمایشگاه‌‌‌های تجاری عمدتا از طریق شبکه‌‌‌های تلویزیونی و مقالات مطبوعاتی پوشش داده می‌‌‌شوند؛ هم در سطح محلی و هم در سطح بین‌المللی. علاوه بر این طراحی استند‌‌‌های تجاری هوشمندانه، نمایش محصولات باکیفیت و خوش‌‌‌ظاهر و مهم‌تر از همه طراحی غرفه‌‌‌ای با سطح زیباشناسی متناسب و بالا این اطمینان را به وجود می‌‌‌آورد که هر بازدیدکننده‌‌‌ای خبر شرکت مناسب یک شرکت را در سطح تجارت و حتی جهان منتقل کند. از همین‌‌‌رو طراحی چشمگیر یکی از راه‌‌‌های جدی گسترش تجارت از راه اکسپو است.

برندسازی

تصویر یک برند همه چیز آن برند است، به‌‌‌ویژه اگر اعتمادسازی رویه تجاری یک کسب و کار باشد. نمایش دادن راهی بی‌‌‌نظیر برای نشان دادن این مساله به مخاطبان است که شرکت شما صاحب‌‌‌فکر، قابل‌‌‌اعتماد و آن اندازه بزرگ است که بتواند جایگاهی مناسب در یک اکسپوی تجاری معتبر داشته باشد.

تحلیل رقابت

عموما در یک اکسپو تمامی شرکت‌کنندگان در یک فضای نمایشگاهی واحد قرار دارند. پس چگونه می‌شود در میان این حجم از شرکت‌کننده درخشید؟ مهم‌تر از هر چیز سپردن طراحی غرفه به یک طراح حرفه‌‌‌ای است. چه به عنوان یک شرکت کوچک و چه به عنوان یک غول تجاری شرکت در یک نمایشگاه به شما این امکان را می‌‌‌دهد که بتوانید استراتژی شرکت‌های دیگر را از راه بررسی نحوه شرکت آنها در نمایشگاه تحلیل کنید.

هدف‌گیری مخاطب درست

حضور در اکسپوهای تجاری به شما نشان می‌‌‌دهد که عمده مخاطبان بازار شما چه ترجیحاتی دارند. به هنگام شرکت در نمایشگاه، یک کسب و کار می‌تواند اهداف درست خود را از راه جمع‌‌‌آوری دقیق داده‌‌‌های مخاطبان نمایشگاه تشخیص دهد. با وجود راه‌‌‌های ارتباطی که پیش از این ذکر شد و با همکاری یک یا چند نفر از همکارانی که بتوانند به شکل آماری ترجیحات مخاطبان را جمع‌‌‌آوری و تحلیل کنند یک کسب‌وکار گامی مهم در جهت هدایت صحیح مجموعه خود برداشته است.

افزایش فروش

در نهایت هدف هر اقدام تجاری افزایش فروش است. نباید تصور کرد که اکسپوهای تجاری تنها برای گسترش تجارت در آینده‌‌‌ای نامعلوم است. چنانچه شرایط آن را مهیا کرده باشید، خود غرفه نمایشگاهی می‌تواند محل عقد قرارداد و فروش در لحظه محصول یا خدمات شما باشد. کافی است رفتار منفعلانه را کنار بگذارید و به هر عابری در نمایشگاه به دید یک خریدار واقعی نگاه کنید!

بعد از اکسپو

بعد از پایان زمان نمایشگاه فعالیت‌‌‌های مربوط به گردآوری اطلاعات آغاز می‌‌‌شود. این فعالیت‌‌‌ها به طور عمده با هدف جمع‌‌‌آوری و دسته‌‌‌بندی اطلاعات برای کمک به محاسبه میزان بهره‌‌‌وری این حضور و برنامه‌‌‌ریزی برای بهبود عملکرد با استفاده از بازخوردهای دریافتی انجام می‌‌‌شود و شامل اقداماتی از جمله سازماندهی اطلاعات و بازخوردهای نمایشگاه، تحلیل اطلاعات نمایشگاه، سنجش عملکرد نمایشگاه و بخش‌‌‌بندی بازدیدکنندگان است.

ایران اکسپو؛ کی و کجا؟

حال تهران قرار است برای ششمین بار شاهد برگزاری اکسپو باشد. با توجه به نکاتی که گفته شد، شرکت‌کنندگان می‌توانند نتیجه دلخواه را از این ابرنمایشگاه بگیرند.

ششمین نمایشگاه توانمندی‌‌‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (IRANEXPO۲۰۲۴)، به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور با پیش‌بینی بازدید بیش از ۲۰۰۰ تاجر و بازرگان خارجی از ۱۱۹ کشور جهان، از تاریخ ۸ لغایت ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاه‌‌‌‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

با همت و پرچمداری بخش خصوصی و با پیگیری‌ها و حمایت ویژه سازمان توسعه تجارت، معاونت اقتصادی وزارت امورخارجه، سفرای جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها، صندوق نوآوری و شکوفایی، اتاق بازرگانی ایران، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و نیز رایزنان و مراکز تجاری ، یکی از مهم‌ترین رویدادهای بین‌المللی و تجاری کشور در چند سال اخیر دوباره رقم خواهد خورد.

در این دوره تمرکز بر شش گروه کالایی از محصولات شرکت‌های ایرانی شامل صنایع غذایی، کشاورزی، شیلات‌؛ صنعت ؛ فرش دستباف، صنایع دستی و گردشگری‌؛ دارو  و تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی و محصولات شیمیایی‌؛ صنعت ساختمان و خدمات فنی مهندسی‌؛ گروه پتروشیمی است و این نمایشگاه بر آن است با ارائه محصولات با کیفیت صادراتی ایران و شناخت نیازهای بازارهای جهانی در پیشبرد مبادلات تجاری نقش بسزایی ایفا کند .

برای ششمین نمایشگاه ایران اکسپو، پشتیبانی جهت حضور بیش از ۲۰۰۰ سرمایه‌گذار، تاجر و بازرگان خارجی از ۱۱۹ کشور از کشورهای اروپایی، آمریکای لاتین، کشورهای همسایه و حوزه خلیج فارس، کشورهای حوزه اوراسیا، کشورهای آفریقایی و کشورهای دیگر انجام شده که با این کار، فرصت هم‌افزایی و شبکه‌سازی تجاری بازرگانان و سرمایه‌گذاران خارجی فراهم شده و شاهد حضور بهترین و پرپتانسیل‌‌‌ترین شرکت‌های بزرگ صادراتی ایران در نمایشگاه خواهیم بود؛ در عین حال، ستاد برگزاری، دایر کردن فضای برگزاری نشست‌‌‌های B۲B میان تجار و بازرگانان خارجی و تولیدکنندگان و صادر‌کننده ایرانی را نیز فراهم می‌کند، همچنین فرصتی جهت بازدیدهای صنعتی از محصولات ساخت ایران برای تجار و بازرگانان خارجی فراهم می‌شود.

ششمین نمایشگاه توانمندی‌‌‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴ ) نیز همچون نمایشگاه‌‌‌های سابق ایران اکسپو با پرچمداری و تلاش بخش خصوصی و با هدف کشف و ایجاد بازارهای جدید صادراتی، ارتقا و توسعه بازارهای موجود در مرکز نمایشگاه‌‌‌های بین‌المللی تهران با حضور رئیس جمهور، وزرا و معاونان، روسای بلند‌پایه سایر کشورها و تجار برتر بین‌المللی از ۱۱۹ کشور و روسای اتاق‌های بازرگانی کشورها به منظور توسعه صادرات غیرنفتی در اردیبهشت ماه سال‌جاری برگزار خواهد شد .

طبیعتا برگزاری نمایشگاه‌هایی این‌‌‌چنینی در داخل کشور سبب ایجاد گفتمان بین‌المللی و معرفی توانمندی‌های کشورمان از زبان تجار بین‌المللی در کشورهایشان خواهد بود و این در حالی است که در شرایط اقتصادی حاکم‌‌ ‌بر کشور، نیاز نیست تولیدکنندگان و تجار کشورمان هزینه‌های هنگفتی برای بازاریابی و سفر به کشورهای مختلف بپردازند.  کالاها و خدمات ارائه شده توسط فعالان اقتصادی کشورمان، تا حد زیادی از مزایای رقابتی قابل‌توجهی به‌ویژه برای کشورهای در حال توسعه که به دنبال پرداخت هزینه‌های کمتر و در عین حال، دریافت کالاها و خدمات باکیفیت‌تر هستند، برخوردار است. این مساله برای بازیگران اقتصادی خارجی یک جذابیت قابل‌توجه را در جهت توسعه همکار‌‌‌ی‌های اقتصادی با ایران فراهم می‌کند.

رویدادهای مهمی نظیر ایران اکسپو، جدای از معرفی توانمندی‌‌‌های صادراتی کشورمان در حوزه‌های مختلف، زمینه‌‌‌های قابل‌توجهی را برای ایجاد ارتباط میان فعالان اقتصادی ایران و فعالان اقتصادی خارجی که به توانمندی‌‌‌های کشورمان نیازمند هستند، ایجاد می‌کند و عملا به مثابه یک حلقه واسطه جهت پیوند دادن تولیدکنندگان و کارآفرینان ایرانی با آن دسته از کشورها، شرکت‌ها و افرادی عمل می‌کند که به توانمندی‌های کشورمان به شدت نیاز دارند.

مچ‌گیری کارمندان با CRMدژخیم یا فرشته نجات؟

مچ‌گیری کارمندان با CRMدژخیم یا فرشته نجات؟

CRM به ابزاری حیاتی برای کسب‌وکارها تبدیل شده‌ است. این سیستم‌های ارتباطی با جمع‌آوری اطلاعات و تعاملات با مشتریان، به سازمان‌ها کمک می‌کنند تا خدمات بهتری ارائه و وفاداری مشتریان را افزایش دهند. اما CRM فقط برای مشتریان مفید نیست، قابلیت‌های نظارتی آن غوغا می‌کند.

آیا استفاده از CRM برای مچ‌گیری کارمندان اخلاقی است؟


نرم افزار کنترل کارمندان

مدافعان استفاده از CRM برای نظارت بر کارمندان استدلال می‌کنند که این کار به افزایش بهره‌وری، کاهش تقلب و بهبود عملکرد کلی منجر می‌شود. آنها CRM را ابزاری برای اطمینان از انجام وظایف توسط کارمندان و حفاظت از منافع شرکت می‌دانند.

اما منتقدان معتقدند که استفاده از CRM برای جاسوسی از کارمندان به نقض حریم خصوصی و ایجاد فضای بی‌اعتمادی منجر می‌شود. آنها CRM را ابزاری برای کنترل افراطی کارمندان و سرکوب خلاقیت و ابتکار عمل می‌دانند. پس چطور است در ادامه هر دو دید را تحلیل کنیم؟

مزایای استفاده از CRM برای نظارت بر کارمندان

  • افزایش بهره‌وری: با رصد و خودکارسازی فعالیت‌های کارمندان، می‌توان کارهای غیرضروری را شناسایی و حذف کرد و به کارمندان در تمرکز بر وظایف اصلی کمک کرد.
  • کاهش تقلب: CRM می‌تواند فعالیت‌های مشکوک مانند دسترسی غیرمجاز به اطلاعات مشتریان یا تغییر غیرمجاز اطلاعات را شناسایی کند.
  • بهبود عملکرد: با تجزیه و تحلیل اطلاعات CRM، می‌توان نقاط ضعف عملکرد کارمندان را شناسایی و برای بهبود آنها برنامه‌ریزی کرد.
  • مدیریت بهتر زمان: CRM می‌تواند به کارمندان کمک کند تا زمان خود را به طور موثرتری مدیریت کنند و وظایف خود را به موقع انجام دهند.
  • افزایش تعهد: با استفاده از CRM، می‌توان به کارمندان در درک بهتر وظایف و انتظاراتشان کمک کرد و تعهد آنها را به کارشان افزایش داد.
  • افزایش شفافیت: CRM می‌تواند شفافیت بیشتری در مورد نحوه انجام وظایف توسط کارمندان ایجاد کند و به مدیران کمک کند تا عملکرد آنها را بهتر ارزیابی کنند.
  • افزایش انگیزه: CRM می‌تواند با ارائه بازخورد مثبت و پاداش به کارمندان برای عملکرد خوب، انگیزه آنها را افزایش دهد.
  • کاهش خطا: CRM می‌تواند با خودکارسازی وظایف و ارائه دستورالعمل‌های واضح، به کاهش خطاهای انسانی کمک کند.

معایب استفاده از CRM برای نظارت بر کارمندان

  • نقض حریم خصوصی: کارمندان ممکن است از اینکه تمام فعالیت‌های آنها توسط CRM رصد می‌شود احساس ناراحتی کنند.
  • ایجاد فضای بی‌اعتمادی: استفاده از CRM برای جاسوسی از کارمندان می‌تواند به ایجاد فضای بی‌اعتمادی بین کارمندان و مدیریت منجر شود.
  • سرکوب خلاقیت و ابتکار عمل: کارمندانی که احساس می‌کنند مدام تحت نظر هستند، ممکن است از خلاقیت و ابتکار عمل خود برای جلوگیری از اشتباه خودداری کنند.
  • ایجاد استرس: نظارت مداوم می‌تواند باعث ایجاد استرس و اضطراب در کارمندان شود.
  • کاهش انگیزه: کارمندانی که احساس می‌کنند به آنها اعتماد نیست، ممکن است انگیزه خود را برای کار از دست بدهند.

مدافعان حریم خصوصی کارمندان فریاد می‌زنند:

“این سیستم‌های جاسوسی، حریم خصوصی کارمندان را نقض می‌کنند و فضایی از بی‌اعتمادی و ترس در محیط کار ایجاد می‌کنند. کارمندان در چنین فضایی خلاقیت و ابتکار عمل خود را از دست می‌دهند و به ربات‌هایی تبدیل می‌شوند که فقط به دنبال انجام وظایف خود به بهترین نحو هستند تا از مچ‌گیری توسط سیستم CRM در امان باشند.”

موافقان نظارت بر کارمندان با CRM استدلال می‌کنند:

نرم افزار کنترل کارمندان

“این سیستم‌ها ابزاری قدرتمند برای افزایش بهره‌وری و سودآوری هستند. با استفاده از CRM، می‌توانیم از عملکرد کارمندان خود آگاه شویم، نقاط ضعف و قوت آنها را شناسایی کنیم و به آنها در بهبود عملکردشان کمک کنیم. همچنین، CRM به ما کمک می‌کند تا از نشت اطلاعات محرمانه شرکت توسط کارمندان خاطی جلوگیری کنیم.”

مثالی از سوءاستفاده از CRM برای مچ‌گیری

شرکتی به نام “الف” سیستم CRM خود را طوری تنظیم کرده بود که تمام مکالمات تلفنی کارمندان با مشتریان را ضبط کند. مدیریت شرکت به طور مکرر این ضبط‌ها را گوش می‌داد تا از عملکرد کارمندان خود اطمینان حاصل کند. این کار باعث ایجاد فضای بی‌اعتمادی و ترس در بین کارمندان شد و به طور قابل توجهی خلاقیت و ابتکار عمل آنها را کاهش داد.

مثالی از استفاده اخلاقی از CRM برای نظارت

شرکتی به نام “ب” از CRM خود برای رصد میزان تماس کارمندان با مشتریان جدید استفاده می‌کرد. این اطلاعات به مدیریت شرکت کمک می‌کرد تا کارمندانی که در جذب مشتریان جدید موفق تر بودند را شناسایی و از آنها تجلیل کند. این کار باعث افزایش انگیزه و بهره‌وری کارمندان شد.

نکته مهم:

استفاده از CRM فقط برای مچ‌گیری کارمندان نیست. CRM، ابزاری قدرتمند برای بهبود روابط با مشتریان و افزایش فروش است. با استفاده صحیح از CRM، می‌توانید به یک فرشته نجات برای کسب‌وکار خود تبدیل شوید.

در نهایت، تصمیم به استفاده از CRM برای نظارت بر کارمندان تصمیمی اخلاقی است که باید با دقت و توجه به تمام جوانب آن گرفته شود.

اما آیا این دو دیدگاه با هم قابل جمع هستند؟

آیا می‌توان از CRM به طور اخلاقی برای نظارت بر کارمندان استفاده کرد؟

پاسخ به این سوال چندان ساده نیست.

از یک طرف، حریم خصوصی کارمندان حق مسلم آنهاست و باید به آن احترام گذاشت.

از طرف دیگر، شرکت‌ها نیز حق دارند از اطلاعات خود و عملکرد کارمندانشان در جهت منافع خود محافظت کنند.

راه حل چیست؟

شاید بهترین راه حل، ایجاد یک تعادل بین این دو حق باشد.

شرکت‌ها می‌توانند از CRM برای نظارت بر کارمندان خود استفاده کنند، اما باید این کار را به طور شفاف و با رعایت اصول اخلاقی انجام دهند.

کارمندان نیز باید از نحوه استفاده از CRM در شرکت خود آگاه باشند و در صورت بروز هرگونه نگرانی، آن را با مدیریت شرکت مطرح کنند. در این میان، برخی کارشناسان راه حل میانه زیر را پیشنهاد می‌کنند:

راهکارهایی برای استفاده اخلاقی از سی آر ام

  1. شفافیت: کارمندان باید از اینکه فعالیت‌های آنها توسط CRM رصد می‌شود آگاه باشند.
  2. هدفمندی: نظارت CRM باید هدفمند باشد و فقط برای اهداف مشروع مانند افزایش بهره‌وری و کاهش تقلب استفاده شود.
  3. تعادل: بین نظارت و حفظ حریم خصوصی کارمندان باید تعادل ایجاد شود.
مچ گیری کارمندان با CRM

راهکارهای دیگری برای استفاده اخلاقی از CRM

  • آموزش کامل کارمندان در مورد نحوه استفاده از CRM
  • برقراری گفتگوی منظم با کارمندان در مورد عملکردشان
  • ارائه بازخورد سازنده به جای مچ‌گیری و سرزنش
  • تشویق و تقدیر از کارمندان با عملکرد بالا
  • محدود کردن جمع‌آوری اطلاعات به موارد ضروری
  • اعطای کنترل دسترسی به اطلاعات شخصی به کارمندان
  • استفاده از اطلاعات جمع‌آوری شده فقط برای اهداف قانونی و اخلاقی

با رعایت این اصول، می‌توان از CRM به عنوان ابزاری مفید برای ارتقای عملکرد کارمندان و سودآوری شرکت استفاده کرد.

نتیجه گیری

در نهایت، استفاده از CRM فقط برای مچ‌گیری کارمندان نیست. CRM ابزاری قدرتمند برای بهبود روابط با مشتریان و افزایش فروش است. با استفاده صحیح از CRM، می‌توانید به یک فرشته نجات برای کسب‌وکار خود تبدیل شوید.

اما به یاد داشته باشید، استفاده از CRM به عنوان یک دژخیم برای مچ‌گیری کارمندان، فقط به نابودی اعتماد و خلاقیت در محیط کار شما منجر خواهد شد.

تصمیم به استفاده از CRM برای نظارت بر کارمندان تصمیمی اخلاقی است که باید با دقت و توجه به تمام جوانب آن گرفته شود.

در نهایت، این شما هستید که باید با در نظر گرفتن شرایط و نیازهای خود، بهترین مسیر را انتخاب کنید.

ویژگی های قانون هوش مصنوعی اتحادیه اروپا

ویژگی های قانون هوش مصنوعی اتحادیه اروپا

در روز چهارشنبه ۱۳ مارس، پارلمان اروپا قانون جامع کنترل هوش مصنوعی (AI Act) را با ۵۲۳ رای موافق، ۴۶ رای مخالف و ۴۹ رای ممتنع به تصویب رساند. با توجه به نگرانی‌‌های فزاینده‌‌ای که نسبت به هوش مصنوعی به مثابه یک تکنولوژی سریعا توسعه یابنده ابراز می‌شود و ریسک‌‌هایی که این تکنولوژی می‌تواند برای بشریت ایجاد کند، کشورهای عضو اتحادیه اروپا در دسامبر ۲۰۲۳ توافق کرده بودند این قانون را تصویب کنند. در تدوین این مقررات علاوه بر لزوم اطمینان از ایمنی و انطباق با حقوق اساسی، دموکراسی، قوانین حقوقی و پایداری محیط‌زیست به تقویت نوآوری نیز توجه شده است.

قانون جامع کنترل هوش مصنوعی به مثابه یک چارچوب نظارتی انسان محور، بر اساس ریسک‌‌های بالقوه و سطح تاثیر آنها، الزاماتی را برای تکنولوژی‌‌های مختلف در این حوزه تعیین کرده است. به عنوان مثال، سیستم‌‌های هوش مصنوعی به کار رفته در زیرساخت‌‌های حیاتی یا تجهیزات پزشکی تحت مقررات اجباری سختگیرانه‌‌تری قرار خواهند گرفت.

 کاربردهای ممنوع

قانون هوش مصنوعی کاربردهای خاصی از هوش مصنوعی را که تهدیدی برای حقوق شهروندی محسوب می‌‌شوند ممنوع کرده است؛ از جمله کاربرد سیستم‌‌های طبقه‌‌بندی بیومتریک که افراد را بر اساس ویژگی‌‌های حساس شخصیتی‌‌شان طبقه‌‌بندی می‌‌کنند، استخراج و انطباق بی‌‌ربط جلوه‌‌هایی از صورت افراد به وسیله اینترنت یا استفاده از دوربین‌‌های مدار بسته برای ایجاد پایگاه‌‌های داده برای تشخیص چهره مجاز نیست. همچنین تشخیص ویژگی‌‌های عاطفی در مدارس و محیط کار، تعیین نمره میزان اجتماعی بودن، پیش‌بینی‌‌های پلیسی که صرفا بر اساس مشخصات فردی یا ارزیابی شخصیت افراد صورت می‌گیرد و نیز کاربردهایی از هوش مصنوعی که رفتار انسان‌‌ها را دستکاری می‌‌کند یا از آسیب‌‌پذیری و نقط ضعف آنها بهره‌‌برداری می‌‌کند ممنوع است.

 معافیت‌‌های مقررات در اجرا

اصولا استفاده از سیستم‌‌های شناسایی بیومتریک (RBI) ممنوع است، مگر در وضعیت‌‌های خاص که به طور کامل و دقیق حدود و ثغور آن معلوم است.

مثلا کاربرد سیستم‌‌های شناسایی بیومتریک بلادرنگ (Real-Time Biometric Identification) که در آنها همزمانی رویداد و گزارش وجود دارد مشروط بر آنکه دامنه زمانی و جغرافیایی آن محدود شده باشد با کسب مجوز از مراجع اداری و قضایی مجاز است. جست‌‌وجوی هدفمند برای یافتن افراد گمشده یا پیشگیری از یک حمله تروریستی از جمله این کاربردهاست.  در مقابل، استفاده از سیستم‌‌های RBI با تاخیر (Post-Remote) پرریسک به حساب می‌‌آید و لازم است مربوط به یک مورد جنایی باشد و نیاز به مجوز مقامات قضایی دارد.

 تکالیف سیستم‌‌های پرریسک

در قانون هوش مصنوعی، برای سیستم‌‌های پرریسک به دلیل ضرر بالقوه عظیمی که برای سلامتی، ایمنی، حقوق اساسی، محیط‌زیست، دموکراسی و امور حقوقی دارند تکالیف واضحی وضع شده است. ساختارهای حیاتی، آموزش‌‌های رسمی و حرفه‌‌ای، اشتغال و خدمات اساسی عمومی و خصوصی (مثل بهداشت و بانکداری)، سیستم‌‌های ویژه اجرای قوانین، امور مهاجرتی و مدیریت مرزها، فرآیندهای دموکراتیک (مثلا تاثیرگذاری بر انتخابات) مثال‌‌‌‌هایی از سیستم‌‌های پرریسک هستند. این سیستم‌‌ها باید ارزیابی و کاهش ریسک انجام دهند، گزارش‌‌گیری و ثبت موارد استفاده را تداوم دهند، شفاف و دقیق باشند و از وجود نظارت انسانی روی سیستم اطمینان حاصل کنند. در چنین سیستم‌‌هایی شهروندان در مواردی که تصمیمات سیستم روی حقوق آنها تاثیر می‌‌گذارند حق دارند شکایت کنند و توضیح بخواهند.

 الزامات مربوط به شفافیت

هوش مصنوعی چند منظوره و مدل‌‌هایی که این نوع هوش مصنوعی بر آن مبتنی هستند، باید الزامات معینی را در زمینه شفافیت از قبیل انطباق با قانون کپی رایت اتحادیه اروپا و انتشار کامل سرفصل‌‌های محتوایی که برای آموزش استفاده می‌‌کنند رعایت کنند. هرچه ریسک سیستم‌‌های چند منظوره هوش مصنوعی بیشتر باشد، الزامات بیشتری از قبیل ارزشیابی مدل، ارزیابی و کاهش ریسک‌‌های سیستمی و گزارش‌‌دهی رویدادها به آنها اعمال می‌شود. همچنین تصاویر، محتواهای صوتی و ویدئویی که ساختگی یا دستکاری شده هستند باید با برچسب «دیپ‌‌فیک» علامت‌‌گذاری شوند.

 اقداماتی برای پشتیبانی از نوآوری و SMEها

مطابق قانون هوش مصنوعی، باید ابزارهای قانونی تسهیل‌‌کننده که امکان می‌‌دهند کسب و کارها – به‌ویژه کسب و کارهای کوچک (SMEs) و استارت‌آپ‌‌ها – محصولات و خدمات نوآورانه و از جمله هوش مصنوعی نوآورانه را قبل از اینکه روانه بازار کنند مورد آزمون قرار دهند، در سطح ملی هر کشور برقرار شوند. قانون هوش مصنوعی هنوز از نظر زبانشناسی حقوقی، توسط متخصصان ترجمه اسناد قانونی زبان‌‌های مختلف اروپایی تحت بررسی است و انتظار می‌‌رود که مطابق معیارهای مربوطه نیز مورد پذیرش قرار گیرد. پس از تاریخ لازم‌‌الاجرا شدن و حداکثر طی ۲۴ ماه، بخش‌‌های مختلف این قانون مطابق یک جدول زمانی به طور کامل قابل اعمال خواهد بود. به عنوان مثال، بخش مقررات مربوط به چت‌‌بات‌‌ها تا اواسط ۲۰۲۶ به طور کامل اعمال می‌شود. حداکثر جریمه‌‌ای که برای نقض قانون هوش مصنوعی در نظر گرفته شده است ۳۸ میلیون دلار و تا سقف ۷‌درصد درآمد جهانی یک شرکت است.

منبع: / Forbes

آسیب پذیری زیرساخت دیجیتالی جهان

آسیب پذیری زیرساخت دیجیتالی جهان

در تاریخ بشریت اختراعات بسیار کمی به اندازه اینترنت بااهمیت و البته درک نشده بوده‌اند. اینترنت نه به عنوان یک سیستم برنامه‌ریزی شده متمرکز، بلکه به عنوان مجموعه‌ای از دستگاه‌ها و شبکه‌های متصل با رابط‌های موقتی توسعه داده شد. جریان تمرکززدایی این امکان را ایجاد کرد تا اینترنت به صورت امروزی یک سیستم پیچیده عمل کند. با این حال هر از چند گاهی یک یادآوری دلهره‌آور به ذهن‌مان خطور می‌کند که تمام این عمارت پیچیده به‌شدت متزلزل و آسیب‌پذیر است.

در روز بیست‌ونهم مارس یک محقق امنیتی اعلام کرد که به‌طور تصادفی یک در پشتی مخفی را در xz Utils کشف کرده است که مجموعه‌ای از نرم‌افزارهای رایگان فرمان‌پذیر بی‌ضرر متراکم‌کننده داده برای سیستم‌عامل‌های شبیه یونیکس (از نسخه ۵.۰ به بعد) و مایکروسافت ویندوز هستند. این بخش مبهم، اما حیاتی و مهم از نرم‌افزار متعلق به سیستم‌عامل‌های لینوکس است که سرورهای اینترنتی جهان را کنترل می‌کنند. اگر این در پشتی به موقع کشف و پیدا نمی‌شد، همه‌چیز از زیرساخت‌های حیاتی ملی گرفته تا وب‌سایتی که تصاویر گربه شما را میزبانی می‌کند، آسیب‌پذیر می‌شدند.

این در پشتی توسط یک دست‌اندرکار ناشناس تعبیه شد که با مشارکت‌ها و همکاری‌های مفید در طول بیش از دو سال اعتماد سایر کدنویس‌ها را جلب کرده بود. این صبر و پشتکار اثر انگشت یک سازمان اطلاعات دولتی را در خود دارد. چنین حملات بزرگی در زنجیره تامین به سرعت رو به افزایش هستند؛ حملاتی که نه دستگاه‌ها یا شبکه‌های شخصی، بلکه نرم‌افزار و سخت‌افزار زیربنایی را هدف قرار می‌دهند که آن دستگاه‌ها و شبکه‌های شخصی به آنها وابسته هستند. در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ آژانس اطلاعات خارجی روسیه (svr)، با ایجاد نقصی در یک پلتفرم مدیریت شبکه به نام SolarWinds Orion، توانست به شبکه‌های دولتی آمریکا نفوذ کند. اخیرا هکرهای دولتی چین برای دسترسی به اهداف اقتصادی، تجاری و نظامی در آمریکا و ژاپن، سیستم‌عامل و ریزبرنامه‌های روترهای شرکت سیسکو را تغییر دادند.

به‌طور ذاتی اینترنت در برابر طرح‌هایی مانند در پشتی xz Utils آسیب‌پذیر است. این برنامه درست مانند خیلی موارد دیگری که به آن متکی است، ماهیت منبع‌باز دارد؛ به این معنی که کد آن به صورت عمومی در دسترس است. تقریبا شبیه به ویکی‌پدیا که هر کسی می‌تواند تغییراتی را در آن پیشنهاد کند. افرادی که کد منبع‌باز را نگه می‌دارند، اغلب در اوقات فراغت خود‌ همین کار را انجام می‌دهند. در سال ۲۰۱۴ یک آسیب‌پذیری فاجعه‌بار در ابزار Openssl که به‌طور گسترده برای ارتباطات امن استفاده می‌شود، کشف شد که بودجه آن تنها دو هزار دلار بود. در آن زمان تیتری مورد توجه قرار گرفت که پوچی این شرایط را به خوبی نشان می‌داد: «اینترنت توسط دو نفر به نام استیو محافظت می‌شود.»

اینکه فرض کنیم راه‌حل ماجرا در ایجاد یک ساختار مرکزی نظارت و کنترل، توسط دولت‌ها یا شرکت‌ها نهفته است، وسوسه‌انگیز به نظر می‌رسد. در واقع تاریخ نشان می‌دهد که نرم‌افزار منبع‌بسته، امن‌تر از نرم‌افزار منبع‌باز نیست. تنها در این هفته اخیر هیات بررسی ایمنی سایبری آمریکا که یک نهاد فدرال است، مایکروسافت را به خاطر استانداردهای امنیتی ضعیفی مورد انتقاد قرار داد که به روسیه اجازه داد یک کلید امضا را سرقت کند؛ کلیدی که برای هر ارائه‌دهنده خدمات ابری معادل جواهرات سلطنتی رمزنگاری شده است. این اتفاق امکان دسترسی گسترده روسیه به داده‌ها را فراهم کند. از طرف دیگر، نرم‌افزار منبع‌باز مزایای بسیار متعددی دارد؛ چون امکان بررسی جامع، پاسخگویی و مسوولیت‌پذیری را ایجاد می‌کند. به این ترتیب مسیر پیش‌رو استفاده حداکثری از ساختار منبع‌باز است، در حالی که بار سنگینی را که بر دوش افراد کم، بدون دستمزد و غالبا مضطرب می‌گذارد، کم کنیم. تکنولوژی هم می‌تواند در پیشبرد این اهداف کمک کند.

بنیاد غیرانتفاعی Let’s Encrypt در طول یک دهه گذشته با استفاده از نرم‌افزارهای هوشمند برای ساده‌تر کردن فرآیند رمزگذاری اتصالات کاربران به وب‌سایت‌ها، اینترنت را ایمن‌تر کرده است.  هوش مصنوعی پیشرفته‌تر هم در نهایت ممکن است تنها با ضربه یک کلید توانایی تشخیص ناهنجاری‌ها را در میلیون‌ها خط کد داشته باشد. با این حال اصلاحات دیگر مربوط به حوزه نظارت و قانون‌گذاری هستند. استراتژی سایبری آمریکا که در سال گذشته میلادی منتشر شد، این موضوع را روشن می‌کند که مسوولیت شکست‌ها نباید بر عهده توسعه‌دهندگان متن‌باز باشد، بلکه «باید بر گردن ذی‌نفعانی باشد که در عمل بیشترین توانایی برای جلوگیری از نتایج بد را دارند». این گزاره در عمل به معنای اشاره به دولت‌ها و غول‌های تکنولوژی به عنوان ذی‌نفعان است که هر دو از کتابخانه‌ها و آرشیوهای نرم‌افزاری رایگان نفع زیادی می‌برند. هر دوی آنها باید بودجه و دامنه همکاری با موسسات غیرانتفاعی، مانند Open Source Initiative و بنیاد لینوکس را که از اکوسیستم منبع‌باز پشتیبانی می‌کنند، گسترش دهند. بنیاد مسوولیت جدید (New Responsibility Foundation) که یک اندیشکده آلمانی است، پیشنهاد می‌کند که به عنوان مثال دولت‌ها ممکن است به کارمندان اجازه دهند تا در اوقات فراغت خود به بهبود نرم‌افزارهای منبع‌باز کمک کنند و قوانینی را که فعالیت هکرهای کلاه سفید یا هک اخلاقی را جرم‌انگاری می‌کنند، تسهیل کنند. آنها باید سرعت عمل بیشتری داشته باشند. تصور می‌شود که آن در پشتی xz Utils نخستین حمله زنجیره تامین کشف شده عمومی علیه یک بخش حیاتی از نرم‌افزار منبع‌باز باشد. اما این نه به معنای آن است که این حمله نخستین تلاش بوده باشد و نه به احتمال زیاد آخرین مورد آن خواهد بود.

جدیدترین مطالب

برنامه‌ی مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها با تأثیر واقعی

0
امروزه تقریباً همه شرکت‌های بزرگ درگیر مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها (CSR) هستند: آن‌ها دارای خط‌مشی‌های مرتبط با مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها هستند، کارکنانی را برای این...
صنایع دستی اصفهان

صنایع دستی اصفهان