سرمایه‌گذاران این بازار بیشترین زیان را تجربه کردند

وضعیت بازار بورس، طلا و ارز در دومین هفته دی ماه

دومین هفته دی ماه هفته خوبی برای بازارها در ایران نبود و سرمایه‌گذاران در بازارهای چهارگانه ارز، طلا، سکه و بورس با بحران افت قیمت روبه‌رو بودند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، از سوی دیگر در سایر بازارها نظیر بازار خودرو و بازار مسکن نیز شرایط تغییر کرد. در حالی که بازار خودرو مدتهای طولانی با کاهش رکود توام با عقب‌نشینی محدود قیمت‌ها روبرو بود، در دو روز پایانی هفته با افزایش قیمت همراه شد.

 در بازارهای چهارگانه بورس، طلا، سکه و ارز روندی نزولی حاکم بود که بررسی‌ها نشان می‌دهد شاخص بورس بیشترین افت را در میان بازارها از آن خود کرده است.

شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت با افت ۳ و نیم درصدی از یک میلیون و ۴۴۷ ۱۹۱۵ واحد به یک میلیون و ۳۹۷ هزار و ۷۹۹ واحد رسید و به این ترتیب محدوده حمایتی خود را از از دست داد. بسیاری از کارشناسان معتقدندعقب‌نشینی شاخص بورس از کف حمایتی می‌تواند زمینه را برای ریزش بیشتر فراهم نمایند.

برخی معتقدند عقب‌نشینی شاخص بورس می‌تواند تا محدوده یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی نیز ادامه یابد اما با این حال ممکن است اقدامات بازارگردانان و سهامداران حقوقی بتواند زمینه را برای بازگشت به محدوده حمایتی فراهم نماید.

بازار ارز

بازار ارزعقب نشست

حالا بسیاری از فعالان بازار ارز برای توصیف وضعیت بازار ارز عبارت “انجماد” را مورد استفاده قرار می‌دهند. بازار ارز مدتی است با نوسان محدود روبروست، قیمت دلار در محدوده ۲۵ هزار تومانی و قیمت یورو در محدوده ۳۱ هزار تومانی در حال نوسان است و محدوده نوسان به کمتر از هزار تومان در روز رسیده است. در هفته‌ای که گذشت بازار دلار با کاهش ۸ دهم درصدی قیمت ها و بازار یورو با کاهش سه دهم درصدی قیمت‌ها همراه بود به این ترتیب سرمایه‌گذاران در بازار ارز نیز ضرر اندکی را تجربه کردند.بازار ارز روزهای حساسی را پشت سر می‌گذارد.

برخی معتقدند در روزهای پیش‌رو روند ریزشی قیمت دلار و یورو شدت خواهد گرفت چراکه سیگنال‌های سیاسی رسیده به بازار نشان می‌دهد احتمال کاهش قیمت ها بالاست. بازار ارز در شرایط کنونی تحت تأثیر ورود دولت جدید آمریکا از یک‌سو و همچنین بررسی لوایح مرتبط با کنوانسیون اف‌ای‌تی‌اف در مجمع تشخیص مصلحت نظام از سوی دیگر، قرار دارد هر دو سیگنال کاهش قیمت‌ها در آینده با گواهی می‌دهد.

بازار سکه دومین بازار ضررساز

هر چند کاهش قیمت ارز در هفته‌ای که گذشت بسیار محدود بود اما قیمت سکه با عقب‌نشینی محسوسی همراه شده است. سرمایه‌گذاران در بازار سکه با عقب‌نشینی ٢.۴ درصدی قیمت‌ها مواجه شدند.

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی در اولین روز هفته ۱۱ میلیون و ۹۳۹ هزار تومان بود اما امروز بازار سکه در حالی به فعالیت خود پایان داد که قیمت هر قطعه سکه امامی ۱۱ میلیون و ۸۲۱ هزار تومان گزارش شد.حباب سکه امامی و سایر قطعات سکه نیز در هفته‌ای که گذشت کاهش قابل توجهی را تجربه کرده است.

بازار طلا؛نوسان محدود

نوسان حاکم بر قیمت طلا در هفته دوم دی ماه بسیار اندک بود. قیمت طلا عقب‌نشینی در محدوده دو دهم درصد را تجربه کرد و فعالیت بازار طلا در حالی به پایان رسید که قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۱۵۴ هزار و ۸۰۰ تومان بود.

قیمت هر اونس طلا اما در بازارهای جهانی افزایش محسوس و تجربه کرده است. در روز دوشنبه پس از بازگشایی بازارهای جهانی هر اونس طلا ۱۸۷۳ دلار و ۱۷ سنت گزارش شد اما قیمت هر اونس طلا در شرایط کنونی در بازارها برابر با ۱۸۹۴ دلار و ۹۶ سنت است.

مطلب قبلیراهکارهای تولید محتوای همیشه سبز در استراتژی محتوا
مطلب بعدیدرآمد و هزینه خانوارها در سال گذشته چقدر بود؟

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید