چگونه با حقوق کم پس انداز کنیم؟

چگونه با حقوق کم پس انداز کنیم؟

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال، نیازمند مقدار قابل‌توجهی سرمایه اولیه است. بااینکه این تصور در مواردی درست است؛ اما راه‌هایی نیز برای ورود به این بازار با سرمایه اندک وجود دارند. حتی بسیاری از افرادی که توان سرمایه‌گذاری‌های کلان در این عرصه را دارند نیز بهتر است ابتدا با سرمایه اندک شروع کنند و هم‌زمان با یادگیری قواعد این بازار، سرمایه خود را افزایش دهند.

خرید ارز دیجیتال ارزان و آینده­‌دار و سرمایه‌گذاری در متاورس ازجمله راه‌های سرمایه‌گذاری با پول کم در ارزهای دیجیتال هستند. در این مقاله، انواع این راه‌ها را شرح­ داده و شرایط خرید ارز دیجیتال در کشورمان را بررسی می‌کنیم. در پایان این مقاله، محدودیت‌های مالی شما برای سرمایه‌گذاری در این بازار آینده­دار، تبدیل به فرصت خواهند شد.

سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال

سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال

یکی از مطمئن‌ترین راه‌ها برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال با بودجه کم، خرید ارز دیجیتال ارزان است. بااین‌حال، باید خرید خود را معطوف به ارزهای آینده­دار کنید. ارزهای آینده دار ارزهایی هستند که از پشتوانه توسعه‌ای خوب و قوی برخوردار بوده و می‌توانند در آینده، ارزش‌افزوده فراوانی برای کل این صنعت داشته باشند. برخی از این ارزش‌ها شامل افزایش سرعت تراکنش‌ها، کاهش هزینه آن­ها و افزایش مقیاس‌پذیری شبکه هستند.

با این مقدمه در ادامه، پنج ارز دیجیتال مناسب برای سرمایه‌گذاری با پول کم را معرفی می‌کنیم. تمامی این ارزها را می‌توان از انواع صرافی ارز دیجیتال خریداری کرد.

تتر (Tether)

یکی از بزرگ‌ترین مزایای تتر به‌عنوان یک استیبل­کوین، ثبات قیمتی و درواقع، ریسک بسیار پایین سرمایه‌گذاری در آن است. این ارز دیجیتال با نماد USDT، توسط دلار آمریکا پشتیبانی شده و راه ایده‌آلی برای حفظ سرمایه از تورم ریال است. بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال، از تتر به‌عنوان ابزاری برای تبدیل ارزهای فیات به ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند. قیمت تتر انلاین همواره برابر با یک دلار است. این ارز در حال حاضر در رتبه سوم ارزهای دیجیتال دنیا ازنظر ارزش بازار قرار دارد و بیش از ۴ درصد از کل ارزش بازار را به خود اختصاص داده است.

دوج کوین (DogCoin)

دوج ­کوین، یکی از میم­کوین­های صنعت ارزهای دیجیتال است. میم­کوین­ها ارزهایی هستند که نماد و لوگوی خود را از حیوانات خانگی وام گرفته‌اند. طی یکی دو سال گذشته، ایلان ماسک ثروتمندترین انسان دنیا و مالک شرکت تسلا از این ارز دیجیتال به‌عنوان یکی از ارزهای آینده­دار با پلتفرم هوشمندانه و قوی، پشتیبانی کرده است. درواقع، یکی از دلایل رشد روزافزون دوج­کوین طی ماه‌های گذشته، توئیت­های ماسک بوده است.

از مزایای شبکه دوج­کوین، سرعت ده برابری تائید تراکنش‌ها در آن، نسبت به بیت کوین است. قیمت روز دوج ­کوین در حال حاضر، برابر با ۰.۱۴ دلار است. این ارز با اختصاص 1 درصد از کل ارزش بازار در رده ۱۱ام ارزهای دیجیتال دنیا قرار دارد.

کاردانو (Cardano)

بسیاری از کارشناسان، کاردانو را بهترین رمزارز برای سرمایه‌گذاری در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ می‌دانند. این ارز دیجیتال با نماد ADA، شبکه‌ای انعطاف‌پذیر با سرعت تراکنش بالاتر از بسیاری از شبکه­های دیگر مانند اتریوم، دارد. پایداری و قابلیت همکاری شبکه این ارز دیجیتال با دیگر بلاک­ چین‌ها از دیگر ارزش‌هایی هستند که کارشناسان را نسبت به آینده آن، خوش‌بین کرده است.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های شبکه کاردانو، کارمزد پایین تراکنش‌های‌ آن است که به‌ویژه برای سرمایه‌گذاران تازه‌کار با سرمایه اندک در این شبکه، مهم است. قیمت کاردانو در زمان نگارش این مقاله، 0.95 دلار بوده و این ارز، هشتمین ارز بزرگ دنیا از نظر ارزش بازار است.

پالیگان (Polygon)

پالیگان، یک شبکه غیرمتمرکز است که بر روی شبکه اتریوم به‌عنوان یک راه‌حل برای گسترش این شبکه به یک سیستم چند زنجیره‌ای، ساخته شده است. به‌این‌ترتیب، این شبکه جزو شبکه‌های لایه دو محسوب می‌شود؛ چراکه بر روی یک شبکه موجود، ایجاد شده است.

استقبال توسعه‌دهندگان برنامه‌های غیرمتمرکز از شبکه پالیگان به دلیل سرعت و هزینه اندک این شبکه، دلیل محکمی برای آینده درخشان توکن بومی آن یعنی پالیگان است. امکان خرید ارز دیجیتال پالیگان از صرافی‌های معتبری چون بایننس و کوین­بیس که در ماه­های اخیر میسر شده است نیز یکی دیگر از دلایل خوش‌بینی کارشناسان به آینده آن است.

قیمت پالیگان در حال حاضر، برابر با 1.4 دلار است. این ارز با اختصاص 0.58 درصد از ارزش بازار به خود در رده 17ام ارزهای دیجیتال باارزش در دنیا قرار دارد.

ترون (TRON)

ترون یا ترونیکس با نماد TRX‌ ارز دیجیتالی است که از آن برای تبادلات داخل شبکه استفاده می‌شود. از این نظر، کاربرد آن کمی شبیه به تتر است. با توجه به تمرکز بالای شبکه ترون بر میزبانی یک شبکه جهانی برای به اشتراک‌گذاری ارزان محتوای سرگرمی، بسیاری از کارشناسان، آن را یک ارز دیجیتال خوش­آتیه قلمداد می‌کنند.

ساختار شبکه ترون تا حدودی شبیه به اتریوم است و به دلیل مزایایی که ارائه می‌کند، بسیاری آن را به‌عنوان رقیب جدی اتریوم می‌شناسند. قیمت ترون الان، برابر با 0.061 دلار بوده و با اختصاص 0.33 درصد از کل ارزش بازار به خود در رده 26 ام ارزهای دیجیتال برتر در دنیا قرار دارد.

ورود به بازی های متاورس

یکی دیگر از راه‌های سرمایه‌گذاری با بودجه کم در ارزهای دیجیتال، ورود به عرصه بازی‌های آنلاین متاورس است. بازی‌های متاورس، بازی‌های آنلاینی هستند که بر بستر بلاک چین بناشده و در آن‌ها کاربر با فعالیت در دنیای مجازی، کسب درآمد می‌کند. ورود به بسیاری از این بازی‌ها رایگان است اما برای فعالیت در آن‌ها نیاز به ارزهای دیجیتال دارید.  نمونه‌هایی از این بازی‌ها، دسنترالند (Decentraland) و آکسی اینفینیتی (Axie Infinity) هستند. لازم به ذکر است که این روش کسب درآمد و سرمایه‌گذاری، نسبت به خرید ارز دیجیتال ، زمان بیشتری می‌طلبد.

خرید ارز دیجیتال در ایران چگونه است؟

خرید ارز دیجیتال در ایران چگونه است؟

اصلی‌ترین و مطمئن‌ترین راه خرید ارز دیجیتال، خرید از انواع صرافی ارز دیجیتال آنلاین یا آفلاین است. درحالی‌که بسیاری از صرافی‌های بزرگ دنیا دسترسی کاربران از داخل ایران را محدود کرده‌اند، بهترین راه خرید این ارزها، استفاده از پلتفرم‌هایی است که صرافی‌های ایرانی مهیا کرده‌اند.

خرید ارز دیجیتال از یک صرافی ارز دیجیتال معتبر در ایران در درجه اول، مستلزم احراز هویت است. طی این فرآیند، کاربر، اطلاعات هویتی خود را در اختیار صرافی مربوطه قرار می‌دهد. این کار به دلیل جلوگیری از تخلفات و قابل‌پیگیری بودن آن‌ها در آینده انجام می‌شود.

با ثبت‌نام در بسیاری از صرافی‌های ایرانی، معمولا با گزینه‌های خرید در بازار دلاری یا تتری و ریالی مواجه می‌شوید. به‌منظور خریدوفروش در بازار تتری، کاربر نیاز به خرید تتر پیش از انجام معامله دارد.

روش‌های ثبت سفارش، سفارش آنی و حد ضرر نیز ازجمله گزینه‌های خریدوفروش ارز دیجیتال در صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی هستند. صرافی‌ها معمولا بین ۰.۲ تا ۰.۴ درصد از کل ارزش معامله را به‌عنوان کارمزد دریافت می‌کنند.

مطلب قبلیآشنایی با وظایف ادمین اینستاگرام
مطلب بعدیبازاریابی دیجیتال چیست و چه تاثیری بر فروش ما دارد؟

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید