با ربات معامله گر آسوده خاطر معامله کنید

با ربات معامله گر آسوده خاطر معامله کنید

اگر تا به حال در بازار فارکس یا بازار ارزهای دیجیتال معامله کرده باشید، احتمالا نام ربات‌های معاملاتی بارها به گوشتان خورده است، با این حال ممکن است بسیاری از شما آشنایی چندانی با کارکرد این ربات‌ها نداشته باشید. در حال حاضر تعداد زیادی ربات معامله‌گر وجود دارد که هر کدام دارای کارکرد خاصی است. شناخت ماهیت ربات‌های معامله‌گر می‌تواند در انجام معاملات بهتر کارساز باشد. از این رو اگر جز معامله‌گران فارکس هستید و چیز زیادی از ربات‌ها نمی‌دانید با این نوشته همراه شوید تا با ماهیت و کارکرد ربات‌های معامله‌گر آشنا شوید.

ربات چیست؟

قبل از آنکه به سراغ تعریف ربات معامله‌گر برویم بد نیست بدانید که ربات به طور کلی چیست. ربات‌های اینترنتی در واقع یک نوع برنامه یا نرم افزارهای کاربردی هستند که با دریافت برخی از اطلاعات، وظایف تعریف شده‌ای را به طور خودکار انجام می‌دهند. بنابراین برخلاف تصوری که ما از ربات‌ها یا آدم‌اهنی‌ها داریم، ربات‌های اینترنتی یا نرم افزاری، ربات‌های فیزیکی نیستند، بلکه برنامه‌های کامپیوتری بسیار تخصصی هستند که برای انجام بسیاری از عملکردهای تجاری مختلف ایجاد شده‌اند. به عنوان نمونه ربات تلگرامی OCR یک ربات نرم افزاری است که تصاویر را به متن نوشته تبدیل می‌کند و به طور اختصاصی برای تلگرام تعریف شده است.

ربات معامله‌گر چیست؟

حالا که کمی با تعریف کلی ربات آشنا شدید، احتمالا می‌توانید حدس بزنید که ربات معامله‌گر چیست. ربات معامله‌گرا را می‌توان یک مشاور متخصص یا یک یک نرم افزار معاملاتی دانست که به طور خودکار برای شما معامله می‌کند.

به طور کلی استراتژی معاملاتی فارکس مجموعه قوانینی است که یک معامله‌گر برای خرید و فروش جفت ارز استفاده می‌کند. یعنی شما معمولاً یک استراتژی معاملاتی ایجاد می‌کنید و آن را به صورت دستی دنبال می‌کنید، اما وقتی از ربات معامله‌گر استفاده می‌کنید، در واقع از یک برنامه‌های رایانه‌ای برای اجرای یک استراتژی معاملاتی خودکار استفاده می‌کنید.

دامنه فعالیت‌های ربات‌ها بسیار گسترده و البته متفاوت است. اما به طور کلی کارکرد اکثر آنها شامل اطلاع دادن به معامله‌گران جهت اطلاع از زمان انجام معامله (معروف به سیگنال) تا قرار دادن و مدیریت معاملات به صورت خودکار است.

روش استفاده از ربات‌ها اصلا سخت نیست. با فشار دادن یک دکمه، ربات فارکس به طور مداوم اجرا می‌شود و معاملات را با الگوریتم‌های اعمال شده با توجه به تاریخچه قیمت‌های گذشته سیگنال می‌دهد. برخی از پیچیده‌ترین ربات‌های فارکس موجود در حال حاضر کنترل کامل کل فرآیند معاملات را در اختیار دارند، درست از تحلیل بازار گرفته تا خروج از یک موقعیت و تضمین می‌کند که در صورت رعایت توصیه‌ها، بتوانید سود خوبی از معاملات خود دریافت کنید.

با ربات معامله گر آسوده خاطر معامله کنید

استفاده از ربات چه مزایایی دارد؟

ربات می‌تواند بازار را تجزیه و تحلیل کند، نوسانات قیمت را پیش‌بینی کند و تصمیمی به ظاهر سودآور بگیرد تا مانع از متضرر شدن کاربر شود.

از دیگر مزایای ربات‌های می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

قابل استفاده برای هر معامله‌گری اعم از مبتدی و با تجربه است

آنها داده‌های دریافتی را به سرعت و با دقت تجزیه و تحلیل می‌کنند

به صورت تکانشی یا احساسی عمل نمی‌کنند

جفت ارزهای قابل معامله را جستجو می‌کنند و آنها را به معامله گران عرضه می‌کنند

 آنها تجارت 24/7 را ارائه می‌دهند

 می‌توانند استراتژی‌های معاملاتی مختلف را پیاده سازی کند

می‌توان آن را با VPS فارکس ترکیب کرد تا عملکرد را به حداکثر برساند

مواردی که در استفاده از ربات باید رعایت شود

 خرید یک سیستم معاملاتی خودکار تجاری بسیار ساده‌تر و سریع‌تر از ایجاد یک سیستم تجاری است، و اگر تجربه محدودی در تجارت فارکس دارید، بهتر است یکی از آنها را بخرید. البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که  در حال حاضر تعدادی زیادی ربات فارکس در بازار وجود دارد. برخی از آنها دارای سیستم‌های بسیار معتبری هستند، اما برخی دیگر ممکن است پایین‌تر از استانداردهای لازم باشد و یا حتی ماهیت کلاهبرداری داشته باشند. بنابراین مهم است که قبل از خرید تحقیق کنید و مطمئن شوید که از یک منبع معتبر خرید می‌کنید.  همچنین باید مطمئن شوید که درک کاملی از رباتی که انتخاب می‌کنید دارید و اینکه ربات انتخابی، به گونه‌ای عمل می‌کند که با اهداف تجاری شما همسو است. مواردی که باید در نظر بگیرید عبارتند از:

 تست ربات

 ربات باید در شرایط مختلف بازار و بر روی طیف وسیعی از جفت ارزها مورد آزمایش قرار گیرد.برای این کار می‌توانید از سایت‌های نظرسنجی نیز استفاده کنید.

مراقب بررسی‌ها از منابع غیر معتبر باشید

 توسعه دهندگان ربات فارکس فقط می‌خواهند محصولات خود را بفروشند. از این رو، آنها فقط از شما می‌خواهند که نظرات مثبت را در مورد ربات‌های آنها بخوانید. به علاوه، افرادی که در هنگام استفاده از یک ربات خاص فارکس پول خود را به دلیل اشتباهات خود از دست داده‌اند، معمولا نظرات منفی به آن می دهند. از این موارد آگاه باشید و به دنبال بررسی از منابع قابل اعتماد، مانند معامله‌گران متخصص یا بازبینان حرفه‌ای باشید.

در نظر بگیرید که ربات چقدر ایمن است

 بدون شک، هنگام انتخاب یک ربات معاملاتی فارکس، قرار است پولی را که به سختی به دست آورده‌اید سرمایه گذاری کنید، پس در اینجا ایمنی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. مطمئن شوید که وب سایت ربات را بررسی کنید، ببینید آیا آنها سوابق عملکردی ارائه می‌دهند یا خیر، و به دنبال اثبات اجتماعی اعتبار آنها باشید.

سخن نهایی

شما هر چقدر هم که در بازارهای معاملاتی باتجربه و ماهر باشید، باز ممکن است نتوانید تمام اطلاعات لازم را به دست آورید و یا روند بازار را به درستی پیش‌بینی کنید. از این رو سعی کنید با شناخت درست ربات‌ها، یکی از بهترین‌های آن را داشته باشید. در ایران نیز ربات‌های معاملاتی زیادی برای بورس وجود دارد که برخی از آنها رایگان هستند و برخی دیگر باید خریداری شوند. اگر به نظرتان رباتی ارزش خرید داشته، در این کار استخاره نکنید و حتما یکی از آنها را بخرید با پرداخت هزینه آن از طریق پرداخت‌یار، خرید آسان، سریع و مطمئن داشته باشید.  

مطلب قبلیبهترین شیوه کسب و کار خانگی | کار تولید در منزل
مطلب بعدیترموستات فن کویل

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید